Lillerudsgymnasiet!

godismix

Trådstartare
Hej!

Tänkte höra om det finns någon här som går/har gått på Lillerud i Karlstad och kan berätta om skolan och så? Kommer förmodligen att gå djurvård.

Om det är någon som går på skolan nu så snälla skriv i tråden, men även ni som tagit studenten därifrån för inte allt för lång tid sedan. Om jag fattat det rätt så fick de nya ägare förra året? Hur funkar det med dom nya ägarna i så fall?

Vill ha uppdaterad information om hur skolan verkligen är, inte bara sånt som står på deras hemsida.

Tacksam för svar! :)
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

åh, lillerud är bäst! :love: jag tog studenten 2012, men jobbade endel där i våras och är och hälsar på rätt ofta. min lunchrast slutar nu så hinner inte skriva nåt långt nu, men har du några speciella frågor så kan du ställa dom så svarar jag lite senare :D
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

åh, lillerud är bäst! :love: jag tog studenten 2012, men jobbade endel där i våras och är och hälsar på rätt ofta. min lunchrast slutar nu så hinner inte skriva nåt långt nu, men har du några speciella frågor så kan du ställa dom så svarar jag lite senare :D

Bodde du på internatet? Hur var det i så fall? Sen kan du väl bara allmänt berätta om skolan och omgivningen? Har nämligen aldrig varit där :)
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Gick ut 10, är sambo och har barn med en som gick ut 07.

Jag kan inte säga mycket då jag slutade efter de nya ägarna tog vid, men eftersom jag antar att du är hästintresserad så har skolan lite mer inriktning mot dressyr.

Omgivningen: Tall och sandmark som man tappar bort sig i: Buss går ca en gång i timmen vardagar, hårda alkoholregler (och du får inte röka i ettan).
Internatet är trevligt, du får vänner för livet. Även ovänner:p
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Gick ut 10, är sambo och har barn med en som gick ut 07.

Jag kan inte säga mycket då jag slutade efter de nya ägarna tog vid, men eftersom jag antar att du är hästintresserad så har skolan lite mer inriktning mot dressyr.

Omgivningen: Tall och sandmark som man tappar bort sig i: Buss går ca en gång i timmen vardagar, hårda alkoholregler (och du får inte röka i ettan).
Internatet är trevligt, du får vänner för livet. Även ovänner:p


Nja, har inte suttit på en häst sen jag var 13 skulle jag tro :p

Av den anledningen kommer jag med största sannolikhet välja djurvård, inte hästhållning.

Vad menar du med att man inte får röka i ettan? Nu ska jag i vilket fall försöka sluta, men ändå.
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Att om du röker under ettan (om du nu inte är över 18) så kontaktar de dina föräldrar om de nu inte har ändrat reglerna men det tror jag inte.
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Att om du röker under ettan (om du nu inte är över 18) så kontaktar de dina föräldrar om de nu inte har ändrat reglerna men det tror jag inte.

Okej, men är det nått som skulle kunna få en avstäng eller så från internatet?

Föräldrarna vet om det, och jag fyller 18 i november. Men vill ju inte riskera nått.
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Nej, men att dricka får dig först avstängd i två veckor och en gång till så är du avstängd för resten av tiden.
När jag gick räckte det med ett utslag (hur litet det än var) för att bli avstängd
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

ja jag bodde på internatet :) trivdes hur bra som helst! finns allt från enkelrum till fyrmannarum. största elevhemmet rymmer 60pers, minsta typ fyra. (tror att dom sålde det förra året, men är inte säker). vissa elevhem är helgöppna, vissa får du ha djur på. finns ett fåtal rum med egen dusch och toalett. städschema varje vecka där man turas om att städa dom gemensamma utrymmena. internatföreståndaren vet jag inte mycket om, för världens bästa ulf slutade samtidigt som jag. men den nya ska nog också vara helt okej!

när det gäller rökningen så tror jag inte att dom ringer föräldrarna längre, dom säger att dom ska, men har inte hört att dom faktiskt ska ha gjort det någon gång.
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Ulf blev tydligen softis med rökningen.:p
Dock är det nog för det bästa att han slutade.

Jag har iallafall varit med om det.
 
Senast ändrad:
Sv: Lillerudsgymnasiet!

jag tror han insåg att dom flesta föräldrar redan var medvetna om att deras barn rökte och inte brydde sig så mycket :p
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

bäst att ulf slutade? det jag har hört av dom som haft både nya och ulf är att den nya är bra, men ulf var mycket bättre :)
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

Tack för svaren :)

Har dock inte bestämt mig vilken inriktning jag ska gå, djurvård eller häst (ridning).

Skulle helt klart kunna tänka mig båda, vilket kanske låter konstigt med tanke på att jag inte suttit på en häst på flera år. Men intresserad är jag, har bara aldrig haft möjligheten till att gå på t.ex. ridskola eller så.

Skulle det vara heeeelt galet att välja häst? Jag tänker lite som så att, jag kommer ju lära mig där. Vet inte mycket om hästar nu, men däremot vet jag inte någonting om t.ex. grisar heller (om jag väljer djurvård)
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

En sak till, vad står skolan för när det gäller kläder och så? Tänker stall/rid-kläder, arbetsbyxor, skor o sånna saker. Vad köper dom och vad får man stå för själv?
 
Sv: Lillerudsgymnasiet!

När jag gick stod de för ett par arbetsskor och ett par arbetsbyxor/overall (ta arbetsbyxorna). Ridkläder och liknande får du stå för själv.
Jag kan för allt i världen inte komma ihåg hur det såg ut med ridhjälmar/västar.

Om det är som förut får du prova på allt innan du väljer, vilket jag tycker du gör först och väljer sedan! Vad du väljer sedan kommer nog bli influerat att kontakterna du har fått i klassen skulle jag tro.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 069
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp