Ninnurur
Trådstartare
Dottern är nu 9 år och lilla tonåren är i full blom. Jag vet att det är naturligt och att det också går över, precis som alla perioder, men hjälp vad det tär på tålamodet! Så länge hon får sköta sig själv med "slappa" ramar så är allt lugnt, men när man måste göra saker så är det drama de luxe. "Jag hatar mitt liv!" hörs ganska ofta, typ när man måste gå och lägga sig eller så. Att komma i tid känns som en omöjlighet just nu, oavsett hur långt innan man sätter igång. Hon skäms inte för att komma för sent till saker, oavsett om det är till skolan eller någon annan stans. Förutom när hon ska till någon kompis såklart.
Jag vill mest höra andra erfarenheter av den här härliga perioden. Har du tips och trix? Hur gör man för att slippa bråka om minsta lilla sak? Som många vet så är jag ju ensam på heltid med henne, och pga corona har jag inte samma avlastning från mina föräldrar heller. Jag behöver hjälp för att inte bli gråhårig innan sommaren är slut! Vi kommer vara lediga tillsammans från avslutning till skolstart...
För att förtydliga, när vi är sams och allt funkar så är allt verkligen jättebra och hon är världens bästa ungkotte
Jag vill mest höra andra erfarenheter av den här härliga perioden. Har du tips och trix? Hur gör man för att slippa bråka om minsta lilla sak? Som många vet så är jag ju ensam på heltid med henne, och pga corona har jag inte samma avlastning från mina föräldrar heller. Jag behöver hjälp för att inte bli gråhårig innan sommaren är slut! Vi kommer vara lediga tillsammans från avslutning till skolstart...
För att förtydliga, när vi är sams och allt funkar så är allt verkligen jättebra och hon är världens bästa ungkotte