Lilla KlumpedumpCessan

Cezzan

Trådstartare
I måndags kväll när jag skulle ta ut valpen på sista kvällskissen, lyckas jag ramla i trappan i trapphuset.

Eftersom jag höll valpen i famnen, och instinktivt skyddade henne, så föll jag handlöst, och slog i hela vänstra sidan rätt rejält :(
Jag skrek så att min sambo kom springande ut och en av grannarna också.
Resultatet blev lätt hjärnskakning, och en mörbultadkropp, jag har blåmärken där man ser tydligt vart min kropp slog emot trappstegen.
Hade jag inte hållt i valpen hade jag kunnat ta tag i trappräcket, men jag lyckades klara henne helskinnad iaf, vilket jag är glad för.

Jag ska nog vara glad för att jag inte spräckte skallbenet...

/Cessan som tycker synd om sig själv
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

vilken tur att valpen inte gjorde illa sig:angel:
Nej men du ska som du sa vara glad att du inte gjorde ila dig riktigt mkt :smirk: You were lucky...
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Usch. Vad bra att du inte gjort dig illa mer än så. Kyra på dig!
Min mamma trillade nedför våran trapp här hemma när jag var liten, MED mig i famnen.
Hon "skyddade" mig också, så hon fick dom värsta smällarna. Fast vi verkar ha överlevt båda två :)
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Nej men fy! :( Tur valpisen klarade sig, men herregud vad du måste ha ont, jag ramlade handlöst in i en stenmur för några år sedan (flygtur från häst), är glad att jag hade säkerhetsväst som räddade revbenen, kanske nåt för dig när du går i trappan framöver. ;) Skämt åsido, ta det lugnt med hjärnskakningen ffa, resten av kroppen också för den delen. Krya på dig!
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Som sagt är jag väldigt glad att jag instinktivt skyddade valpen, jag antar att det finns lite modersinstinkt i mig after all
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Haha, ja man är bra knepig.

Jag blev avslängt av min foderhäst jag hade för längesen...i fallet skriker jag till mina kompisar att de ska ta fast hästen så hon inte kommer ut på vägen:D

Krya på dig nu! Låt grabben skämma bort dig lite extra nu;)
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

KL

Krya på dig!
Jag gjorde nästan likdant när Enzo var liten. Hade honom i famnen och halkade i trappan. Eftersom jag höll honom kunde jag inte ta i med händerna och dunsade ner på rumpan nästan hela trappan.
Huvudet klarade sig men jag hade många nyanser av blått på lår och rumpa.:D Valpen var helskinnad och det var huvudsaken!

Usch, jag har precis läst om hjärnskakningar i skolan (läser till sjuksk.) och det är lurigt. Jag hoppas du åkte till en doktor.
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Usch, jag har precis läst om hjärnskakningar i skolan (läser till sjuksk.) och det är lurigt. Jag hoppas du åkte till en doktor.
Hur menar du lurigt?


TS: Tur att det gick så pass "bra" ändå. Jag hade gjort detsamma om jag hade haft min hund i famnen. Kanske är knäppt men jag skulle ha väldigt svårt att förlåta mig själv om något av mina djur skulle bli skadade för att jag var klantig. Mig själv däremot, är det inte så noga med.:angel:
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Det är rätt häftigt det där med inbyggd försvarsmekanism.. När vår lilla hund hoppar upp i sängen och sover hos oss så är det något omedvetet i hjärnan på mig som säger till mig att inte rulla över honom. och jag sätter mig upp som ett spett från djup sömn för att knuffa på sambon som håller på att mosa honom..
Det är nog samma sak för mödrar som låter sina spädbarn sova i dess säng.
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

En hjärnskakning är ju trots allt en skallskada och diagnosen ställs utifrån symtomen. Man bör under det närmaste dygnet vara uppmärksam på eventuella försämringar. Om man inte talat med en läkare som berättat vad man ska vara uppmärksam på så är det defenitivt lurigt=livsfarligt.
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Min sambo ringde akuten på en gång och rådfrågade dem om vi behövde åka in. De gav honom instruktioner för hur han skulle kolla om hjärnskakningen var allvarlig. Som tur var var den ju inte det, utan jag har bara en redig huvudvärk och är trött och seg
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Ja just det man ska alltid kontakta läkare eller annan sjukvårdsrådgivning för att veta vilka symtom man ska vara uppmärksam på.

Man sa säkert också till din sambo att han skulle vara uppmärksam på medvetandesänkning. Man brukar säga att patienten bör hålla sig vaken ett par timmar efter händelsen.
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

de sa att jag gärna fick sova, men han var tvungen att väcka mig en gång i kvarten de första fyra timmarna och kolla så jag var vid medvetande.
Sen skulle han göra massa "test" också, fråga mig knepiga frågor, be mig säga vilken färg en viss sak han höll upp hade osv.
 
Sv: Lilla KlumpedumpCessan

Det var ju bra! Huvudsaken är att du mår bra nu! Och att valpen mår bra såklart!:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp