Lilla Grå, en ny bekantskap *bilder*

Sv: Lilla Grå, en ny bekantskap *bilder*

*kl*

Hon är verkligen inte stor den lilla katten! Hon har dock växt en hel del nu, men hon ryms inte längre i handflatan. Kisse börjar kaxa till sig en hel del, kommer helt överrens med de andra katterna och sover med mig i sängen på nätterna.

Ska nog börja leta eft ren annan stallkatt, för jag kommer nog inte att kunna släppa henne ifrån mig.

*kl*

Ska nog börja leta eft ren annan stallkatt, för jag kommer nog inte att kunna släppa henne ifrån mig.

En vildis med jaktvana skulle väl passa perfekt? Två flugor i en smäll...

Många kan säkert lära sig att jaga möss och sorkar på egen hand, men att ta sig an vuxna råttor och gilla läget, DET kräver sin katt...

Problemet är att hon är väldigt skygg. Om någon annan än mig kommer hem till mig, eller om jag rör mig oväntat eller råkar höja rösten så försvinner hon in under soffan. Är rädd att hon kanske skulle försvinna i ett stall med massor med folk. Vi har massor med ridskoleelever, turryttare, hästägare osv.

Visserligen är hon fortfarande pytteliten, så det kan ju ändras innan det skulle bli aktuellt.

Åååååååå, vad sööt!!! Var hittade ni den nån stans? Vill bara be alla att tänka på att innan man bestämmer sig för att ta hand om en hittekatt att verkligen undersöka ORDENTLIGT att den inte tillhör någon. Min kattunge sprang bortnär hon var ett halvår gammal. Hon hade då varken hunnit få halsband eller id-märkning. Hon var borta i en hel vecka men till slut ringde några och trodde sig ha hittat henne. Och det hade dom! Det går inte att gissa hur många glädjetårar jag fällde när jag äntligen fick henne tillbaka efetr att nästan ha trott att hon var död. Vi ahde letat timma ut och timma in hela veckan, varje dag, varje minut.

Det är så lätt att tänka när man hittar en söt liten misse att, åh vad söt! Stackars katt som har blivit övergiven. Den måste jag rädda! Det har hänt med mina kompisars katter också att dom ahr sprungit bort och folk har tagit hand om dom och bestämt sig för att behålla hittekatten som egentligen är någon annans lilla älskling.

Med det vill jag absolut inte säga att det var fel att ta hand om ungen. Det var jättebra gjort! Jag vill bara påminna alla andra som läser om att verkligen täääänka innan man behåller en kisse man hittat. Jag är nämligen en sån som skulle smälta på en gång om jag hittade en kisse och vilja behålla den.

Och värkligen lycka till med katten! Den är såååååååååååå söööööt<3<3<3<3

Då skulle jag vilja be alla som läser och köper kattunge att verkligen täääänka på att märka katten innan man släpper ut den! Se till att telefonnumret syns ORDENTLIGT på halsbandet.

Då slapp ju folk ta hand om "hittekatter". Det tar inte ett halvår att köpa ett halsband eller få katten märkt med chip/tatuering.

/F.d volontär på katthem samt ägare till hittekatter.

Senast ändrad:

Problemet är att hon är väldigt skygg. Om någon annan än mig kommer hem till mig, eller om jag rör mig oväntat eller råkar höja rösten så försvinner hon in under soffan. Är rädd att hon kanske skulle försvinna i ett stall med massor med folk. Vi har massor med ridskoleelever, turryttare, hästägare osv.

Visserligen är hon fortfarande pytteliten, så det kan ju ändras innan det skulle bli aktuellt.

Ah har du stall med massvis av folk så går det kanske inte med en en riktigt skygg vildis. Du får ta dig en oskygg vildis kanske! Viktig är att den kan jaga om den skall vara råttjägare. Gillar den folk och låter sig klappas är säkert dock ett plus i din verksamhet. Du har kanske rent av utrymme för flera stallkatter? Säg en småskygg jätteduktig jägare, samt en trivselskapande klappvänlig kelig en, som då inte behöver vara superjägare....

Och lilla Grå får vara din småskygga hemmakatt som du är inne på.

Vagis pappa är också tämligen skygg. Vi beklagar oss på intet vis, han är sådan han är och vi gillar läget. Älskad och gosig familjekatt är han iaf.
Så det blir säkert bra med Lilla Grå, också om honhan förblir en liten skyggis.

Det var det sötaste jag sett på länge!!

:love::love::love:

Tänkte uppdatera lite om Lilla grå!:love:

Jag har annonserat och fått tag på två vuxna katter som ska ta Grås plats som musjägare. Känns bra då hon fortfarande gömmer sig under soffan så fort någon kommer hem till oss på besök.

I övrigt börjar Grå bete sig som en vanlig katt nu, hon börjar bli normal (dvs lika skruvad som mina andra missar:D). Dessutom växer hon så att det knakar.

Här kommer bildbevis i bildbombsform.

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

7.jpg

Senast ändrad:

Modemet är inte längre lika stort :D
8.jpg

9.jpg

Numer kommer hon totalt överrens med sina "storasyskon".
10.jpg

Senast ändrad:

Det är faktiskt helt underbart, hade glömt hur roligt det är med kattunge hemma. Däremot börjar det märkas att de andra kissarna börjar bli lite äldre, för de är inte alls lika snabba på att haka på som förr i åren då en bebis kom in i hushållet.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur