ligghall utan bygglov?

Sv: ligghall utan bygglov?

I den här kommunen krävs bygglov även för carport :/
Har de skrivit det någonstans i något beslut från byggnadsnämndens möten eller något? Jag skulle nog be att få ut beslutet/de paragrafer som visar att de har rätt att kräva bygglov för carport/ligghall. Verkar väldigt skumt om fastigheten inte ligger inom detaljplan...

Har för mig (men är alltså inte helt säker) på att man får ha tillfälliga byggnader utan bygglov. Så sådana tältliknande ligghallar borde funka i ditt fall?
Tänk på att om du ändrar carportens utseende (om de nu är bygglovsplikt på carporten) så måste du skicka in bygglov på det med.

Har för mig (men är alltså inte helt säker) på att man får ha tillfälliga byggnader utan bygglov. Så sådana tältliknande ligghallar borde funka i ditt fall?
Tänk på att om du ändrar carportens utseende (om de nu är bygglovsplikt på carporten) så måste du skicka in bygglov på det med.
Det ska ju vara djurskyddsmässigt okej också. Tälthallar är ingen bra idé då.

Tältliknande hallar godkänns inte av Länsstyrelsen. Iallafall inte i Haninge.
Det måste vara fasta väggar.

Ring Länsstyrelsen. Jag ringde dem innan vi skulle bygga och jag behövde inget bygglov och ingen förprövning. Vår är ca 32 kvm.

Å sjutton! Har sett sådana hallar ute på annons så trodde de skulle vara godkända men har aldrig satt mig in i det då lösdrift inte är aktuellt för mig..

Gården gick upp för mkt vid budgivningen så det bidde inget köp för oss..

Liknande trådar

Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
607
Senast: Catsu
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka