Ligger den bra?

Sv: Ligger den bra?

Och om man inte har råd eller hittar någon som kan prova ut? Några saker man ska tänka på? Letar också sadel till min pålle.

Sv: Ligger den bra?

Och om man inte har råd eller hittar någon som kan prova ut? Några saker man ska tänka på? Letar också sadel till min pålle.

Jag kommer personligen aldrig mer köpa en sadel utan att någon verkligt kunnig person provar ut den. Jag tar mig råd, annars får jag rida barbacka ;) Hade en sadel (vanlig allround) i tre år och när vi provade ut en ny så sa "utprovaren" att den gamla inte låg ALLS bra.

Men sen har ju inte jag några tips då heller :angel: sadelmakaren berättade vad man skulle titta på osv. men det räcker inte för att man ska kunna det.

Kanske har någon annan några bra tips eller tycker annorlunda...

Men det är faktiskt inte så dyrt. Kostade 500 när jag provade i höstas, och då kom hon ut till stallet och man fick behålla ett papper med alla mått som man kan använda vid senare sadelköp.

Jag tror det lönar sig i längden.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 935
Senast: Seabaz
·
IT & mobiler Finns det något sätt att se vilka album varje bild ligger i? Jag har massor av album och många av bilderna ligger i flera album och jag...
Svar
9
· Visningar
287
Senast: Lyan
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?