Lidköping med omnejd

Fraggel_Tess

Trådstartare
Något man inte bör missa när man åker Jönköping - Lidköping? Sevärdheter, cafe och dylikt. En och annan omväg kan tas :)

Finns ett getostmejeri med trevligt cafe i utanför habo, habo kyrka är envacker träkyrka som är öppen, i mullsjö finns ryfors godisfabrik om man gillar det, sen finns ryfors bruk och engelska villan med god mat, gör ni en avstickare till falköping finns mösseberg, falköpings mejeri som har butik med mycket ostar.

Något man inte bör missa när man åker Jönköping - Lidköping? Sevärdheter, cafe och dylikt. En och annan omväg kan tas :)

Varnhems klosterkyrka mellan Skövde och Skara (dvs på vägen).
Kungslena utanför Tidaholm.
Kinnekulle (bla utkikstorn från toppen, Husaby kyrka där Olof Skötkonung döptes)
Åsle-Tå utanför Falköping...
Osterian i Falköping

Det är ju en gammal bygd, så mycket av kulturhistorien ligger ju i kyrkor och klosterruiner.

En sväng ut på spiken/kållandsö och kanske en vandring på läcko slott? Mysigt och nåt vi gör varje sommar!
Kör över kinnekulle och titta på de fina herrgårdarna, finns ett gäng gårdsbutiker och loppisar där också.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 140
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 231
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Jag ärvde i höstas en snart 11-årig tik. Hon är en schäfer/rottweiler och var överviktig när jag fick henne, hon vägde 46 kilo. Jag har...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: lislolaslo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama