Licenserna..

J

jojjo_blondin

Licenserna har fortfarande inte kommit så nu anmäler ja mej iaf.. men förstår inte riktigt allting :crazy: ..

på ryttaren står det ibetalt per, så kan man kryssa i postgiro eller bankgiro. Sedan står det kronor, ska jag skriva i hur många kronor min licens kostade (500 junior) eller.:??

Jag har också suttit idag och funderat på vad man skulle skriva för summa efter post/bankgiro, men jag slog ihop anmälningsavgiften och veterinäravgiften och skrev in den där. (i mitt fal 200:-) :)
Licenskostnaden är det inte i varje fall,,
Det märks att det var en himla massa år sedan man tävlade :smirk:
Våran länsbokstav är O !!

Betalar du via pg så kryssar du i pg och betalar du via bg så kryssar du i bg. Summan du ska skriva är den summan som du satt in på arrangörens konto, dvs inte licensavgiften utan anmälningsavgift och annat som ska betalas i förskott (t.ex. bokningsavgift för uppstallning).

Arrangören kan sedan använda de blå fälten för att fylla i hur mycket du ska betala för de olika delarna (anmälningsavgift, startavgift, veterinäravgift, uppstallning) och vad du ska få (premier för placering t.ex.) och när tävlingarna är slut får de fram en slutsumma som du har kvar att betala eller som du ska få tillbaka (beroende på om slutsumman blir negativ eller positiv). Jag tror inte många klubbar använder blanketten på det viset, men det är så det är tänkt en gång i tiden.

tror inte ja ska skriva in nå¨gon veterinärsbesikt, det är bara lokal Lc och Ld..
ok så om ja vill hyra box av dom plussar ja på d på anm,älningsavgrifterna - resten betalar jag på plats?

Nej, du behöver inte betala "box-avgiften" i förskott om detta inte står på proppen.. Uppstallningsavgift brukar man betala på plats :)

Tänk på att ska ni betala på plats så ska ni inte fylla i något. Så brukar det vara på de flesta tävlingar jag har varit på. Står i proppen om ALLA kostnader ska betalas på plats.

Lätt D bed. Två Faser A:0 / A:0 / A (Hpr, Plakett och Rosett / Rosett) (0+80 / 0+60)

Det som står före + är anmälningsavgift (0:- i detta fall) och det som står efter + (80:-) är startavgift.
Startavgiften betalas på plats. Alltså betalar du allting där.

Det andra som står /0+60 är om du rider avd B.(ungponny)

tack så mycket..

åå nu när ja väl kunde skicka anmälan, SÅ FUNKAR det inte.. för att ja e interim.. åå d står att d bara kan vara siffror.. blir så trööööt.. :crazy:

hehe.. men d löste sig, så nu e den inskickad allt klart. :) sköönt..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 355
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 214
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 772
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar