K
Kesella
Jag tycker att det blir dyrt med licenserna för oss distansare. Redan när vi går upp i en klass ska vi ha dyrare licens. Om man tävlar te x sitt andra år och vill som avslutning avsluta med en 80 km så blir den tävlingen extra dyr . Och slår man ut licensavg per tävling så blir det oxå dyrare än för tex hopp och dressyr som skulle kunna tävla varje helg och i flera klasser. Det är inte rättvist. De flesta har inte mer än en häst och en distanshäst kan inte tävla hur mycket som helst. Det borde vara en särskild licens för distans, eller att man åtminstonde fick tävla i 80 km på den billiga!!kan man inte gå ihop och motionera till Ridsportsförbundet om detta. Däremot så tycker jag att det är OK att hästen ska ha licens från 80 km. Det är ju bara en engångskostnad. Det missgynnar sporten, och gör att många ryttare ligger kvar i 50 km fast att dom är redo för 80. Jag avstår gärna från Ridsportsförbundet tidning om min licens blir lite billigare.
En annan fråga är det någon som får hjälp av sin klubb för att lösa sin licens? Hur funkar det i de renodlade distansklubbarna? en fotbollsspelare får ju ofta sin licens betald av sin klubb! Jag rider ca 4 - 5 tävlingar per år.
En annan fråga är det någon som får hjälp av sin klubb för att lösa sin licens? Hur funkar det i de renodlade distansklubbarna? en fotbollsspelare får ju ofta sin licens betald av sin klubb! Jag rider ca 4 - 5 tävlingar per år.