Licenser, grönt kort osv?

E

EvensPila

Hej, Funderar på att starta någon lätt tävling med min islänning.
Kanske inte precis nu, ska skaffa tränare först, men jag undrar om det finns några speciella certifikat, licenser eller grönt kort som man ska ta?

Vad krävs för lokala, regionala, nationella tävlingar?
Har fått ett erbjudande om att börja tävla en mycket rutinerad islänning som har gått SM förut, så jag undrar om det är något prov lr liknade man måste göra för att få delta. Är det någon som vet?:angel:
Är tacksam för svar!:bow:

Sv: Licenser, grönt kort osv?

Du måste ha en ryttarlicens även för att tävla lättklass. Om du bara ska tävla lättklass så köper du bara en licens som bara räcker till lättklass. Om du vill tävla högre får du betala in mer för att få licensen höjd.
Läs mer på www.icelandichorse.se :)

Okej, har läst jättemycket på den hemsidan, men som jag förstår det är att man bara ska bli medlem i SIF? :confused:

Först måste du leta upp en lokalförening som du vill vara med i. Till den föreningen betalar du in en medlemsavgift- då är du automatiskt medlem i SIF.
Sen är det bara att köpa en licens, som Kiickan skrev om!

Hästen ska ha pass och gällande vacc. intyg.

Något jag glömt? :)

Först måste du leta upp en lokalförening som du vill vara med i. Till den föreningen betalar du in en medlemsavgift- då är du automatiskt medlem i SIF.
Sen är det bara att köpa en licens, som Kiickan skrev om!

Hästen ska ha pass och gällande vacc. intyg.

Något jag glömt? :)

Jahaa Okej :D Otroligt nog har stallägarna i mitt stall en islandsförening. hehe Då är det bara att bli medlem ju?:banana:

Liknande trådar

Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Dressyr Hej! Jag har tävlar en lokal LB på över 62% i höst och nu tränar jag och min ponny på LA/MSV nivå men har inte tävlat i det efter som...
Svar
4
· Visningar
4 026
Senast: hola
·
Hoppning Hejsan, ska ju skaffa ponnysar till mina döttrar nu och den äldsta vill tävla och träna i hoppning och göra en ordentlig satsning...
Svar
5
· Visningar
6 178
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg