cetzyboy

Trådstartare
kul att få betala den på 2000:- kronor innan jul *suck* varför är försäkringen obligatorisk ???? Förra året stod det ju att man skulle kolla så man inte var dubbelförsäkrad vilket jag var men var tvungen att betala iallafall :confused:
MVH
Cetzy förstunden fattig

Sv: Licensen

Ja men vad är det med folk??? Licensavgiften kommer ju alltid i december så det kan väl inte vara nån nyhet????

Jag tycker att det är helt logiskt, för om inte licensansökan och avgift är inne innan årsskiftet har man ju inte gjort rätt för sig??? Sen vet man ju att folk kollar om de kan få skjuta på betalningen och att det brukar vara OK

Det centrala beslutet kan man ju tycka vad man vill om men STC menar ju att det är den ANDRA försäkringen man ska säga upp eftersom den i licensavgiften är obligatorisk. Tills de bestämt sig hur de tänker göra så är det väl bara att hålla koll och köra på??? Den här frågan är ju int död utan diskuteras men det tar lång tid att få en koloss att enas...

Någonstans måste ju STC ha skarven och om det är i december, april eller september spelar väl ingen roll?

Ursäkta att jag verkar kort men jag klarar bara av EN smiley nu och den passar inte här.

/// ghost

Jo men övriga licenser betalar man ju innan man skall använda dem, ex ridlicensen mm.
Hur skall jag säga upp den andra ?? Vilken ingår i min hemförsäkring, (jo jag har kollat redan förra året)
Jag kan förstå de som tävlar i januari men det gör långt ifrån alla.
/Cetzy

Det finns inget som säger att du måste ha din tränarlicens i januari, man kan låta den vila och plocka upp den när man vill under året. Vill man inte ha licens för följande år ska man säga upp den före 1 december, i alla fall på min bana.

Har du inte ansökt om att få den från 1 januari? Varför gjorde du det om du inte vill ha den? :confused:

JAg hade en tråd längre ner om samma sak, men jag har alltid fått licensen i januari inte december,
har inte ni det? Nu fick jag den nu och jag ringde stc och fick betala den i januari istället.
Den där försäkringen vet jag inte varför man måste ha visst är många inte fullt försäkrade så andra och tredje part drabbas men det är sftigt att betala så mkt nu.

Jag har alltid fått min på fakturan i december och jag har nog haft licensen ute sen -90 eller nåt?

Det kanske beror på hur "i tid" man är med licensansökan och hur snabba ditt travsällskap är?

Jag ska ju ha licens för att träna mina hästar och jag skulle vara mycket bekymrad om jag hade en försäkring som löpte årsvis och inte betalat in premien på den förrän senare under året.

Det tyckte jag faktiskt var obehagligt det året som B-tränarföreningen skötte försäkringen för den räkningen kom ju sent...

MIn räkning kommer bara (jag har haft licensen i 3 år) Förra året kom den i januari och jag hade liksom räknat med det i år igen ! Men nu är den betald iallafall !
/Cetzy

Problemet med dubbelförsäkrin är väl att "travförsäkringen" inte gäller om jag tex cyklar omkull, så därför behöver man en annan fritidsförsäkring och blir dubbelförsäkrad rörigt va?
God Jul!

Tycker oxå att det är tungt med den räkningen i slutet på året trots att jag vet att den kommer varje år och så gjort i decennier. Min är inte betald ännu.

Linna skrev:
Problemet med dubbelförsäkrin är väl att "travförsäkringen" inte gäller om jag tex cyklar omkull, så därför behöver man en annan fritidsförsäkring och blir dubbelförsäkrad rörigt va?
God Jul!

Min bilförsäkring gäller inte om jag kör omkull med min motorcykel eller trillar av hästen heller... :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver om det jag tänkte skriva så vill jag säga tack till alla som liksom tar eran tid på att skriva till mig :heart Vet att...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 651
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 155
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv