Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nordpost säljer slaktknivar också vilket är ett måste att ha för en korrekt avlivning. Har man ingen tidigare erfarenhet av slakt så är jag tveksam att man klarar av avlivningen på egen hand utan att förorsaka onödigt lidande.Nordpost säljer bultpistoler och ammunition till dem. Står inget om utbildningskrav...
Kostar 695 plus skotten 105. Inte så mycket för att ha i nödfall.
Om du läser Allmänna råd till 2 kap. 3 §:Är det bara att kontakta en hästslaktare och gå praktik som gäller alltså?
Håller fullständigt med! Kolla även i övrigt med exempelvis distriktsveterinär som kan ge råd. Där vi bor finns djurambulans som kan komma. Sedan finns alltid 112 (vid exempelvis trafikolyckor).Snacka med grannarna och planera. Jägare med vapen finns lite överallt, och det går utmärkt att avliva en häst med studsare.
Jägarna i krokarna är inga jag vill anlita- det är just negativa erfarenheter av dem som gjort att jag beslutar mig för att skaffa egen licens för att nödslakta.
Strajder: Självklart ska man ha en utbildning, det är ju det jag efterfrågar här!! Jag har sett amatörer(och alkisar till jägare) försöka avliva, och det kommer INTE ske här hemma
Menar du att samtliga jägare i din närhet är alkisar och/eller amatörer? Så himla illa kan det väl ändå inte vara?Jägarna i krokarna är inga jag vill anlita- det är just negativa erfarenheter av dem som gjort att jag beslutar mig för att skaffa egen licens för att nödslakta.
Jag har sett amatörer(och alkisar till jägare) försöka avliva, och det kommer INTE ske här hemma