E

Ebbs

Hejsan.
Nu är det så att jag verkligen vill börja tävla, efter min första tävling förrförra veckan blev jag jättesugen.
Men om man ska tävla utanför klubben, hur gör man då?
Måste man fortfarande ha licens, och allt annat jobbigt då?
Ska bli medryttare på en ponny som tydligen är en riktig tävlingshäst och vill gärna tävla honom eftersom hans ägare har fyllt 18 precis och vill att någon ska tävla honom.

Sv: Licens mm

Du måste grönt kort och Licens som du skaffar genom din klubb.
Ska du tävla regionalt måste även hästen ha licens, men om det är en tävlingshäst så kanske den redan har det.

Lycka till!

Måste jag ha licens även om jag inte tävlar för klubben då då?
Hur gör man när man tar grönt kort och licens?`

Tack för svaret :)

För att tävla lokala tävlingar måste du ha licens på någon klubb. Och för att få lösa licens måste du ha tagit grönt kort.
Det gröna kortet hjälper din klubb med dig att ta, fråga dem när de tänker ha kurs.
När du väl tagit ditt gröna kort löser du bara en licens. Du får aningen inbetalningskort från din klubb eller så kan du göra det via internet.
Mer om ryttarlicenserna hittar du på http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=91876

Lycka till!

Tack :D Men om man inte tillhör någon klubb utan har egen häst?
Hur gör man då?:S

Att vara med i en klubb är inte samma sak som att rida på ridskola.

Om du ska tävla måste du ha licens. Licens får du från klubben du tävlar för - du måste alltså vara med i en klubb för att tävla.

kan bara tillägga att klubben måste vara ansluten till Svenska ridsportförbundet för att få ställa ut licensen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka