Levade - Noble Horse Gala i Köpenhamn!

A

Annas

Fantastisk!!! :love:
Massor av spanska hästar med duktiga ryttare som visade upp god ridning och härlig underhållning. :d Den kommer att visas ett flertal gånger under februari månad. Ett verkligt tips för alla barockvänner!

Håller med!!! det var skitbra!

dock lite löjligt med spanska fjolltjejerna och killarna som fäktades i tennisstrumpor... men annars var det ju UNDERBART!!!

snacka om maffigt med romersk vagn med 4 freiser hästar i bredd framför!!! :love:

:bow:

Ja det var mäktigt med frieser hästarna!! Men det allra första nr. med hästen med ljusslingor i mörkret var häftig!! Och den borkfärgade hästen hade en jäkla fin passage! Verkligen en sevärd schow värd varenda krona (fast man kan ju som sagt passa på att fylla på vinglaset eller nått när det är fäktning eller dans på gång.. :smirk:)!

Det enda tråkiga var att vi missade capriolén! :( Tyvärr stod det för mkt. hästar i vägen så vi såg enbart huvudet på häst o ryttare när de var i luften. :( Annars var det verkligen en inspirerande uppvisning (påbörjade den spanska skritten med min häst idag... ;)).

precis!

:)

tror ni att arnoud gilletes kallblod var halt eller nåt?

det kan väl inte ha varit planerat att det där var allt han var med för? visst var det väl kul men det var ändå en väldigt liten grej att anställa nån för, eller?

va tuffa Carlsbergspollarna var! de verkade njuta för fullt när alla kom och klappade! blev lite orolig i början! när det strömmade in folk i manegen! och jösses vad de fick jobba för att dra igång släpet när de skulle ut! :eek:

trodde att ungerska posten tjejen skulle rasa av flera ggr! vilken balans!!! :bow:

och riddarkillen som spexade och inte han hoppa upp igen innan manegen tog slut på vägen ut... jösses... :o

riktigt bra föreställning!

:bow:

Vilket kallblod? Det har jag nog missat?? :crazy:

Jag är INTE vidare intresserad av tornerspel men jag måste säga att det här faktiskt var helt ok att titta på, fast killen som drattade av ( :D) skadade sig nog eftersom en liten tjej red hans häst på defileringen..

Fräckt med levande musik o sång!! Framförallt gillade jag nr. när hästarna piafferade på parkettgolv (?) samtidigt som tjejen dansade i mitten, kanske inte superpiaff hela tiden men väldigt mäktig och stämningsfull uppvisning!

Ponnyn var ju jättefin, vilken passage!!

Och den sista knabstrupern (?), VILKEN BALANS!! (Den som gick hur långt som helst på bakbenen). :) :eek:

den han hade ett nummer med på globen horseshow senast,mörk gråskimmel, med vit man och svans, jättevacker :love:

Det låter som något man borde se. VAR någonstans i Köpenhamn är showen? Om man tar tåget till centralstationen, hur kan man ta sig ut till showen då? Är det tillräckligt nära för att ta taxi? Har ni några tips på vilka platser man skall köpa biljetter till för att se allra bäst??
/puppan

ligger bakom fisketorget köpcentret, på "fisketorget" alltså. man kan gå från centralstation, tar ca 25 minuter.tar man sig ner till vattnet är det bara att gå längst med, åt rätt håll förståss... kommer inte ihåg exakt håll i förhållande med näsan mot tågstationen då det var första gången jag var där. men iaf, det e bara att fråga nån. inte svårt att hitta alls!

man kan köpa numrerade biljetter som är "de bästa" lite dyrare,(kanske 50:- mer) men kommer man dit 45 min innan så får man bra platser, de vi köpte(som är majoriteten biljetter) är nämerligen onumrerade.

vi fick skitbra platser, på långsidan så att man kan följa passagerna osv. precis bakom raden med numrerade dyrare platser
:D

Hoppas du går! det e verkligen värt det! :bump: :bow: :banana:

Hur länge kör de showen? Turnerar de?
Finns det någon info på nätet?

Showen låter lite som den show som jag såg för några år sen.

Ta buss 30 från centralstationen.. Vi köpte de näst dyraste biljetterna och fick två kanonplatser. Är man kortväxt och har gott om pengar kan det nog vara värt att köpa de dyraste för att se så bra som möjligt.

Tack för länken!

Fast så värst mycket klokare blev man ju inte. Kul att se lite bilder dock, ävenm om de var tagna i andar sammanghang än direkt ur showen.

Nu har jag också sett den!

Imponerande. Givetvis fanns där svagheter (som alltid) men jag tyckte att svagheterna höll väldigt hög klass (om någon förstår vad jag menar).

Det som slog mig när jag satt och såg dessa "lekar" är obönhörligen jämförelsen med stortävlingar/uppvisningar t ex Globen och Göteborg. Detta är en show som visar klass på de verkligt svåra momenten. Stortävlingarna ska visa klass på svåra moment, men i bästa fall blir det show...

Kallblodshästen var säkert skadad på ett eller annat sätt, han stod i stallet och mumsade på hö.

Immer (som fick förmånen att besöka stallet och träffa artisterna :) )

Jag är också avundsjuk!!! Fanns där någon trevlig snygg singel-spanjor? :o :D

Jodå, men vi fick vänta en liten stund eftersom danske prinsen Joachim och hans Alexandra hann före i kön. :D

Skämt åsido, vi var en "gruppresa" på 20 personer och vår "reseledare" hade ordnat detta med besöket. Hur hon bar sig åt vet jag inte... Hon hade dessutom ordnat bra platser, tre rader bakom kungligheterna. :)

Och till Annas: Singelspanjorer? Vet inte om de var singlar - men snygga var de allihop! Tror jag, jag tittade mer på hästarna...

Immer

GUD VA KUL!!! berätta hur det var! snackade ni något med ryttarna? isf. sa de nåt intressant? :bump: :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama