• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 306
K

Kola

Någon som vet hans nummer samt om det finns information om honom på nätet?

Hej! Vet inte om det är något svar på din fråga men jag har haft ett sto efter Lemon. Hon var 170cm fux och väldigt grov. Hon var en gudinna på att hoppa (löshoppade två meter!) Jag själv tävlade henne bara LA med bra resultat. En riktig envis märr som var sur på både människor och hästar ofta - hade såklart sina ljusa stunder oxå :rofl: men väldigt lätt på rumpan :crazy: Det är den enda erfarenhet jag har av Lemon. Tycker oxå det vore roligt att veta mer om honom och andra avkommor!

Om det är honom du söker så hittade jag detta,
LEMON*
dkb/br 1.72 m 1984
SWEDISH WARMBLOOD
769 (F.2)
stjm, vtvbf,.Stalliontest; 89788=40. jumppoints 4 year 10 10/9 10, 5 year 9 9/8 6.Dressage 4 years old; 7899, 5 years old; 6898. Prize-winner in 1.50 showjumping and MB dressage . BLUP-index for jumping, 147 (2000). AB-prem.
Lycka till :bump:

Sv: Lemon

Jag hoppas att du ser att tråden är över fyra år gammal, att trådskaparen finns inte kvar längre, och att du dessutom vet att Lemon är sänkt till C så han är inte godkänd längre.

Jag hoppas att du ser att tråden är över fyra år gammal, att trådskaparen finns inte kvar längre, och att du dessutom vet att Lemon är sänkt till C så han är inte godkänd längre.

Jag vet att han är sänkt, men det är ju fortfarande samma häst!
Dessutom så vad spelar det för roll, alla är inte ute efter namn på ett papper!

De Lemon-avkommor jag har sett har varit ganska så drulliga och klumpiga som unghästar. Det är inte förrens de har blivit lite äldre som de har blivit ok. Dock hoppar många av dem ganska bra när de väl kommer igång. Stort och modigt, men inte speciellt försiktigt. Majoriteten är inga vinnare på tävlingsbanan precis, även fast vissa gör bra ifrån sig.

Jag har ungefär samma uppfattning om hans avkommor.
En del av dom ärvde ävens hans "chickenhet" när höjderna blev allt för höga...tyvärr...:( Dock har alla jag sett mkt fin teknik.
dessutom rör det sig ofta väldigt bfint också, förmodligen ett arv från faderssidan.

Kollade på ett föl efter lemon häromdagen och hon som ägde fölet skall tydligen få ha Lemon på gården i sommar och håller på att försöka få honom godkänd igen så fölen slipper få gråa papper, tydligen såg de ganska ljust ut :) Så vi får väl se hur de slutar :)
Vi avstod dock från fölet eftersom att han hade gråa papper, som nån sa innan, värdet sjunker ju tyvärr...

Bara en liten instickare :)

Kollade på ett föl efter lemon häromdagen och hon som ägde fölet skall tydligen få ha Lemon på gården i sommar och håller på att försöka få honom godkänd igen så fölen slipper få gråa papper, tydligen såg de ganska ljust ut :) Så vi får väl se hur de slutar :)
Vi avstod dock från fölet eftersom att han hade gråa papper, som nån sa innan, värdet sjunker ju tyvärr...

Bara en liten instickare :)

Det var inte min mening att fräsa ifrån, bara att jag fått så mycket kommentarer det sista av mitt val.
Men jag är inte ute efter en tävlings häst, jag vill ha en häst som jag ska ha och så börjar min dam bli gammal.
Jag gillar Lemons utseende samt att kan passa upperligt timm min donnas psyke.

Dåså då är de ju inga problem, jag tror inte dom andra menade nåt speciellt riktiat till dig heller utan dom berättar bara vad dom vet och de är att fölet får gråa papper och får visas utomtävlan om den skall visas vid treårs test osv =)

Men de kan absolut bli en jättre trevlig häst, för de spelar ju inte papprena nån roll :)

Lycka till !

Jag skrev som jag gjorde bara för att vara säker på att du hade koll så att du inte skulle känna dig lurad för att din avkomma inte får gröna papper. Självklart finns det trevliga hästar utan gröna papper, min egen har vita;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Jahopp
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 687
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna