E

En svensk rider

Någon som har bra boktips inom akademisk ridning och var man får tag på dem. Läser gärna på originalspråk (om det är på engelska, tyska, franska).

Har någon läst något av Nuno Oliveira eller Racinet?

Är det någon som vet bra siter där man kan "downloada" böcker och filmer på AR?

Hälsar svensken

Sv: Lektyr??

Finns ju 2 böcker av Bent Branderup. Finns på mässor och säkert på Bents hemsida.

Oliveira finns på franska, det ligger en länk om det längre ner. Dels de böcker han skrivit själv, dels böcker som hans elever har sammanställt från teorianteckningar och brev. Även på tyska på www.olms.de

Jag har en av hans böcker på engelska, Reflections on Equestrian Art, och den är underbar. Jag tror att det är den enda som är utgiven på engelska. Korta tänkvärda meningar som rymmer hur mycket som helst.

Jag skulle gärna vilja ha tag på Oliveiras böcker på portugisiska, men tyvärr verkar det inte finnas någon nyutgåva (så om någon åker till Portugal och spanar in något sådant på antikvariat - KÖP ÅT SVEA!!!).

Oliveira ska ha gett ut böcker i Australien, fem stycken. (Jag vet inte om Reflections osv är en av dem eller inte)
De lär ju ska vara på engelska, så om någon har ett tips om hur man kan hitta dm, så vore jag evigt tacksam, jag som varken kan tyska eller franska.
Och jag håller med dig Svea: Reflections on equestrian art är underbar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar