Lektionsponny som storhäst

trazel

Trådstartare
Att man får ta upp en D-ponny och rida som storhäst vet jag. Men hur fungerar det med lektionsponny?
För att "en vanlig ponny" ska få starta som ponny igen så ska det ske ett "stadigvarande" ryttarbyte eller vad det kallas. Men på en lektionsponny har man ju ingen stadigvarande ryttare enligt TR. All uppklassning sker ju på ekipaget. Gäller det även för start som storhäst?

Jag har letat i TR, men jag kunde inte hitta något som jag tyckte jag kunde tolka på ett eller annat sätt.

Så nu kloka bukefalister, kan ni hjälpa mej? :angel:

Sv: Lektionsponny som storhäst

Är det inte så att hästen bara räknas som stor häst med den ryttaren den är löst licensen med? Eller är jag ute å cyklar såhär mitt i natten?!

Nej så är det inte, det kan inte tävla som ponny och storhäst samtidigt bara för att den har olika ryttare.

Till trådskaparen, konakta förbundet med din fråga jag tror inte du kommer få svar här som du kan lita på till 100%, du kommer bara få svar hu dilk TROR det är och med tanke på allas missuppfattningar kring liknande skaer så skulle jag inte ha så mycket tilltro till dessa.

Maila anki.stafstrom@ridsport.se

Lycka till.

tror inte ponnyn får tävla som både ponny och stor häst "Samtidigt" även om den går med olika ryttare.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Sootie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025