Sv: leksaker till barn
Mina barn har inte mycket leksaker!! Dom leker helt enkelt inte så mycket.
Sonen, 13, har i princip aldrig lekt. Det låter helt knäppt men är nästan sant. Han har ju byggt med lego någon gång eller så, men jag kan nog räkna dom ggr på fingrarna. Tyvärr, för själv diggar jag lego till max!
Jag minns när han fyllde 3. Högst på hans önskelista stod:
En svetshjälm!!
Och då ska ni inte tro att det dög att komma med någon leksaksvariant! Nej, äkta vara skulle det vara, annars kunde det vara!!! Ha ha, det där lät ju....
Han var en sådan pojke som ville jobba!! Det spelade inte så stor roll vad man erbjöd för jobb, skotta snö eller köra traktor, det gick lika bra! Gärna lyfta tunga saker. Hjälpa till när mjölkleveransen kom till dagis.. Då var han snabbt på plats.
VAR var just rätta ordet. För naturligtvis har det växt bort.
Idag är det datorn och cykeln som gäller.
Dottern har varit mera leksugen, men på slutet har det också sinat lite. Men hon har ju inte så mycket tid till att leka... (usch vad hemskt det låter..)
Hon har iaf två dyra dockor. En chou-chou som heter Britta. Hon har hängt med sen dottern var 2 år och blev döpt med en gång av dottern. Den andra dockan är av något känt märke som jag inte minns vad det heter. Men det är mest Britta som gäller. Hon har en hel del avlagda bebiskläder till Britta och hon har även själv fyndat på rean för egna pengar.
En fin dockvagn har hon också. Den var dyr. Både dockan och dockvagnen fick hon av sin mormor och morfar i julklapp. Hon har haft dom i många år och vagnen ser fortfarande ut som ny.
Vi är dåliga på att köpa leksaker, eller tycker väl egentligen att det är onödigt. Lite snåla på det området. Men vi köper mycket pysselgrejer, det kan vi sitta med hela familjen.
Dottern har ju egen häst och det är ju mest den som gäller. Plus att hon rider två ggr i veckan på ridskola och även har en sköthäst där, så då blir det att hon hänger där tre dagar i veckan. Därav tidsbristen.....
Jag älskar böcker så det blir en hel del böcker. Stora sonen har jag slutat köpa till, där har jag gett upp hoppet, han läser ju aldrig något iaf..
Men dottern älskar att läsa, ligger ofta och läser innan hon somnar. Även fostersonen har börjat att gilla läsning. Från att inte ha läst alls så slukar han tjocka "Sagan om ringen" iett nafs!!
Laura Trenter är favoritförfattaren...
Annars har jag nog varit ganska könsneutral. Sonen fick prova på docka och dockvagn när han var liten men tröttnade efter en vecka. Det var liksom inte hans grej.
Däremot mannens son har fått en hel del pärlor och grejer och även fostersonen gillar pärlplattor mm. Han älskar att pyssla och slår sig glatt ner och gör halsband eller andra typiska "tjejiga" saker. Det uppmuntrar vi!