leksaker till barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: leksaker till barn

Mitt barn ligger fortfarande i magen, så hän behöver inga leksaker. Men jag känner inte nån större lust att handla en massa leksaker sen heller. Inte som det känns nu i alla fall.

Jag tror att barnet kommer att få en del leksaker från släkt och vänner. Det räcker nog.

Fast maken nämde för några dagar sedan att han älskar att gå i leksaksaffärer, så vi får väl se...:cool:
 
Sv: leksaker till barn

Jag har hittills köpt två leksaker till Elvira(4,5månad).

Den ena var en sån där rad med färgglada saker som vi hängt över hennes säng. Den är mkt populär fortfarande, köpte den före jul. Den var rätt dyr men är väldigt rejäl och det fanns inte så mkt andra liknande i lägre prisklass.

Den andra är en prasselbok som jag köpte häromdan eftersom jag inte kunde hitta fler roliga ofarliga saker hemma som hon klarade att greppa och stoppa i munnen. Boken är kalaskul att tugga på och hålla i.
Bättre än tidningspapper och plastpåsar som annars är höjdarleksaker om hon får välja:D

Jag tycker som princip att leksaker ska vara rejäla, pedagogiska saker som hon uppskattar ett längre tag. När jag köper presenter till andra barn blir det gärna spel eller tex pussel som de kan sysselsätta sig med själva och ha roligt med på flera olika sätt. Priset är mindre viktigt men de ska vara prisvärda. Dvs är de dyra ska de hålla länge!

Fast jag är inte alltid så principfast så det kommer nog bli ett och annat onödigt inköp misstänker jag:angel: Däremot inte saker av typen "ett plastkylskåp med plastmat i". Det är väl bättre att barnen får vara med och fixa med den riktiga maten hemma?

Mitt bästa tips på babyleksak är en tvätthängare, en sån liten som man hänger tex strumpor i. Häng upp den i taket över bebisens favoritplats och häng upp intressanta saker i som bebisen kan se på eller ta i. Vad som helst duger! Det är lätt att byta ut nån sak varje dag oxå.
 
Sv: leksaker till barn

Jag väljer gärna, som jag själv kallar det och som min mor gärna retar mig för, pedagogiska (obs, en egen benämning) leksaker. Det är då lego, pussel, spel och diverse andra pyssliga saker. Saker som jag själv gärna sätter mig med. Ljudliga leksaker och små, små leksaker men i stora mängder (typ Toy's R Us-stuket) det får ungarna ändå av släkt och vänner.
 
Sv: leksaker till barn

Mina barn har alldeles för mycket leksaker!
De har tidigare delat rum, men nu har de fått varsitt. Innan vi hade rensat igenom det gamla rummet och plockat in sakerna, var det ganska tomt i rummen. Min dotter sa då att hon skulle vilja ha det så tomt. Vi har nu börjat plocka bort det som de inte använder. Och försöka hålla sig till att bara köpa när de fyller år och på jul.
Men det är svårt att övertyga far- och morföräldrar att det inte behöver vara många paket, hellre kanske något lite dyrare som de verkligen vill ha.

Jag har köpt blandade saker till barnen. Sonen älskade dammsugare när han var liten, så han fick en sån och spis. Om man är tjej eller kille spelar ingen roll, tycker jag. Jag köpte en bil i ett-årspresent till en tjej i dotterns föräldragrupp. Jag såg att alla tyckte att det var jättekonstigt! Men hon tyckte att det var jätteroligt, hade ingen storebror och hade alltså inte fått chansen att prova på en bil.

Det dyraste vi köpt vet jag inte riktigt, om man inte räknar sonens cross som leksak...


MillyM
 
Sv: leksaker till barn

KisseNova skrev:
oj oj, lite dyrt ja :D hoppas verkligen att den är poppis...

Ja, dottern gillar den, men inte hälften så mycket som hennes pappa...:rofl:
 
Sv: leksaker till barn

Mina barn har inte mycket leksaker!! Dom leker helt enkelt inte så mycket.

Sonen, 13, har i princip aldrig lekt. Det låter helt knäppt men är nästan sant. Han har ju byggt med lego någon gång eller så, men jag kan nog räkna dom ggr på fingrarna. Tyvärr, för själv diggar jag lego till max! :banana:
Jag minns när han fyllde 3. Högst på hans önskelista stod:
En svetshjälm!!

Och då ska ni inte tro att det dög att komma med någon leksaksvariant! Nej, äkta vara skulle det vara, annars kunde det vara!!! Ha ha, det där lät ju.... :rofl:

Han var en sådan pojke som ville jobba!! Det spelade inte så stor roll vad man erbjöd för jobb, skotta snö eller köra traktor, det gick lika bra! Gärna lyfta tunga saker. Hjälpa till när mjölkleveransen kom till dagis.. Då var han snabbt på plats.

VAR var just rätta ordet. För naturligtvis har det växt bort. :cool:

Idag är det datorn och cykeln som gäller.

Dottern har varit mera leksugen, men på slutet har det också sinat lite. Men hon har ju inte så mycket tid till att leka... (usch vad hemskt det låter..)

Hon har iaf två dyra dockor. En chou-chou som heter Britta. Hon har hängt med sen dottern var 2 år och blev döpt med en gång av dottern. Den andra dockan är av något känt märke som jag inte minns vad det heter. Men det är mest Britta som gäller. Hon har en hel del avlagda bebiskläder till Britta och hon har även själv fyndat på rean för egna pengar.

En fin dockvagn har hon också. Den var dyr. Både dockan och dockvagnen fick hon av sin mormor och morfar i julklapp. Hon har haft dom i många år och vagnen ser fortfarande ut som ny.

Vi är dåliga på att köpa leksaker, eller tycker väl egentligen att det är onödigt. Lite snåla på det området. Men vi köper mycket pysselgrejer, det kan vi sitta med hela familjen.

Dottern har ju egen häst och det är ju mest den som gäller. Plus att hon rider två ggr i veckan på ridskola och även har en sköthäst där, så då blir det att hon hänger där tre dagar i veckan. Därav tidsbristen.....

Jag älskar böcker så det blir en hel del böcker. Stora sonen har jag slutat köpa till, där har jag gett upp hoppet, han läser ju aldrig något iaf..
Men dottern älskar att läsa, ligger ofta och läser innan hon somnar. Även fostersonen har börjat att gilla läsning. Från att inte ha läst alls så slukar han tjocka "Sagan om ringen" iett nafs!!
Laura Trenter är favoritförfattaren...

Annars har jag nog varit ganska könsneutral. Sonen fick prova på docka och dockvagn när han var liten men tröttnade efter en vecka. Det var liksom inte hans grej.
Däremot mannens son har fått en hel del pärlor och grejer och även fostersonen gillar pärlplattor mm. Han älskar att pyssla och slår sig glatt ner och gör halsband eller andra typiska "tjejiga" saker. Det uppmuntrar vi!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 108
Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 144
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 077
Senast: Fruentimber
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp