Leker med tanken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag vore helt befriad från rädslor och det inte fanns något annat som hindrade mig heller, var i världen skulle jag vilja bosätta mig då och vad skulle jag göra där? Jag har inget exakt svar på den frågan.

Men jag skulle inte vara kvar i Stockholmstrakten. Det är alldeles för dyrt här och jag gillar inte den långa vintern. Norra Skåne och Blekinge har funnits i tankarna men det finns ju vinter där med, även om den är kortare. Utomlands då? Nya Zeeland hägrar. Men det finns ju en del om och men med en flytt dit. Minst sagt.

Min tanke är ju att köpa ett hus så småningom. Haken är att jag inte har lust att flytta fler gånger efter det, så det får ju lov att bli ett ställe där jag vill bo för resten av mitt liv. Lite stort att fundera på var det skulle ligga om man tänker att hela världen skulle kunna vara möjlig...

Igår gjorde jag förresten Sat Kriya i 11 minuter för första gången. Det var såklart jobbigt men jag har inte märkt av några biverkningar som jag var lite rädd för. Men vad som händer i det långa loppet återstår att se. I morse gjorde jag bara 5 minuter som tidigare, så kan jag öka långsamt ändå och bara ta 11 minuter ibland tills vidare. (Men nu blir det inget på några dagar då jag fått lingonvecka och man ska inte göra den då.)

I motsats till vad en del säkert tror (min syrra hör nog till dem) så är jag en något ovillig yogi. Hade det inte varit för att det bevisligen är bra så hade jag nog inte brytt mig om det. Men forskningen talar sitt tydliga språk och att ha hört personer som t.ex. Per Söder, Christina Bäckmar, Mandella Bjerking Raeder m.fl. (Googla dem) berätta om sina erfarenheter, är något som gjort djupa intryck på mig. Så jag yogar för att göra det möjligt att ha ett så bra liv som det bara är möjligt. Tänk om jag skulle bli helt frisk? Vad skulle jag göra då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 911
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 024
Senast: Unafraid
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 831
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar