Jag tror inte heller på lekar. Är visserligen vansinnigt lekförtjust själv men har sett fler misslyckanden än motsatser dessvärre. När det fungerar så är det med människor som redan är bekväma i varandras närhet. Som värd håller jag dessutom benhårt på teorin att det är var och ens ansvar att se till sin egna trevnad. Jag bjuder in de människorna jag vill ha där och gör så mycket jag kan för att mat, dryck etc etc ska vara till allas belåtenhet. Men, jag har helt slutat försöka ta hänsyn till folks sociala preferenser och på olika sätt pussla samman folk. Min umgängeskrets består av vuxna människor och jag litar faktiskt på att de kan ta hand om sig själva. Råkar två personer av femton inte riktigt komma överens så finns det faktiskt tretton andra de kan umgås med. Att med lekar (eller än värre, bordsplacering) tvinga ihop människor som kanske inte alls trivs ihop känns galet.
Då hellre en glad och trevlig värd som tar sig tid till alla och gärna, på ett naturligt sätt, bjuder in till samtal i större grupper. Samt god och intressant mat/dryck/dukning - det brukar vara tacksamma samtalsämnen.