Leka med hästen i hagen?

G

glitzen

Hejhej, min häst älskar när man jagar och leker med han i hagen. Det är nog det roligaste som finns enligt honom. :D
Jag brukar leka med honom ca 1 gång i veckan. Han är oftast villig att fångas i hagen.
Min kompis häst är jättesvår att fånga ihagen och hon säjer att det är för att hon har lekt med honom ihagen och han tror att hon bara leker. Så hon avråder mej från att göra det. :confused:
Vad ska jag göra, är det okej att leka med hästen ihagen?
Tacksam för svar :smirk:

Sv: Leka med hästen i hagen?

Hur leker du med hästen då? :D Hur lekte hon med sin häst?

Förstår inte varför det skulle vara svårt att hämta hästen i hagen om man lekt med den och byggt upp en kommunikation och samspel... Det borde ju däremot göra hästen positiv och glad när man kommer! :)

Hur leker du med hästen då? :D Hur lekte hon med sin häst?

Förstår inte varför det skulle vara svårt att hämta hästen i hagen om man lekt med den och byggt upp en kommunikation och samspel... Det borde ju däremot göra hästen positiv och glad när man kommer! :)

ja precis,min häst och jag lekr och vi har blivit mer och mer samspelta!:love:

När jag leker med min häst så brukar jag springa med han och jaga han lite i hagen. Har inga problem med att ta in honom sedan. :d
Min kompis säjer att hon lekte med sin häst ungefär som jag gör. :confused:

Så länge du o hästen och får något ut av det så fortsätt ha roligt, jag brukar visa tydligt om det är lek eller allvar och de hästar jag haft har uppmärksammat det snabbt. :D

Kompisen kanske är lite avundsjuk på er lek?

annars behöver väl inte lek alltid ink jag-lekar? fast vad vet jag?:D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 676
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter