Sv: Ledsen

Jag kan förstå polisen, att dom helst slipper ta hand om upphittade djur.
När ingen lag finns på id märkning av katt, hur lätt är det för dom att göra sitt jobb då..
Inför chipmärkning på alla djur, ett fullständigt register så blir det väldigt simpelt för bortkomna djur att hitta hem!
 
Sv: Ledsen

Inte för att tråden handlar om detta, men varför är det djurplågeri att ha innekatter?

Jag har själv två stycken och de har alltid torrfoder av bra kvalitet framme, som dessutom byts ut en gång om dagen, inte var fjärde. Morgon och kväll byts vattnet i vattenskålarna ut och då får de även lite blötmat.

Ute på balkongen kan de sitta och jaga flugor bäst de vill hela dagarna och klättra upp i konstgjorda träd. De har även en stol som de kan ligga och sola på. Balkongen har självklart nät så att katterna inte ska försvinna eller skada sig.

Hela lägenheten på 80 kvm är byggd för att de ska trivas, de har klätterplatser, gömställen, leksaker, klösmöbler mm. Självklart har vi även flera mys och lekstunder om dagen, och om det inte skulle räcka någon dag så har de alltid varandra att vara med.

När vi åker bort kortare stunder bor min mamma här eller är här flera gånger om dagen för att kolla till dem, och åker vi bort längre än två dagar får de bo på ett kattpensionat som de förövrigt älskar. En helg löste sig inte riktigt allt som det skulle med passningen då vi bara hade en kattvakt som kunde komma en gång om dagen och kattpensionatet hade fullt, så då stannade vi hemma.

Så nu undrar jag var i min text du får in ordet djurplågeri?
 
Sv: Ledsen

I mina fall där jag tagit hand om eller tappat bort djur så har det mest handlar om att polisen skött administrationen dvs tagit upp en anmälan samt kopplat ihop upphittare och borttappare. Alla gånger har djuren kommit hem till sina ägare. Dock har ju jag härbergerat de upphittade medan jag väntat på att någon skall höra av sig. Många vet dock inte om att man kan anmäla sitt borttappade djur till polisen eller att folk ringder dit om man hittar ett borttappat djur. Men som sagt de har ju ingen plats själva för att hålla djuren utan litar på folks generositet samt eventuella djurhem. Många gånger har ju katthemmen jourhem med så att om de får lite tid på sig så kan de fixa fram en tillfällig bostad till en katt eller hund.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp