S
salander
Vi har varit borta i 4 dagar. Kommer hem och två av tre katter (som har kattlucka och som givetvis lämnats gott om både vatten och mjukmat och torrmat) möter upp. Men inte katt nummer tre. Vår enögda vildkatta (steriliserad) som själv valt att bli tam är borta. Hon brukar bara vara borta ett dygn max. Nu har det gått tre dagar och ingen Enöga syns till.
Vi har varit borta längre tid förut och då har vi haft kattvakt som bytt ut vatten och mat efter halva veckan. Och alla 3 katter har infunnit sig när vi kom tillbaka.
Nu har jag avsökt de närmaste dikesrenarna. Vad gör man mer?
Jag har både hund och häst men att ha katt är nog det mest nervpåfrestande jag har provat på. Borde väl egentligen inte ens bry mig eftersom jag är kattallergiker, men kattkräken äter sig ju på något läskigt sätt rakt in i hjärtat.
Vill verkligen ha tillbaka vår Enis. Eller åtminstone få veta vad som har hänt. Skulle vilja låsa in de båda andra katterna. Kommer dock inte att göra det. Och om jag kan undvika det ska jag aldrig mer ha katt.
Har dock inget större hopp om detta eftersom katter tycks flytta hit ändå.
Men aj, vad det gör ont när de försvinner
Vi har varit borta längre tid förut och då har vi haft kattvakt som bytt ut vatten och mat efter halva veckan. Och alla 3 katter har infunnit sig när vi kom tillbaka.
Nu har jag avsökt de närmaste dikesrenarna. Vad gör man mer?
Jag har både hund och häst men att ha katt är nog det mest nervpåfrestande jag har provat på. Borde väl egentligen inte ens bry mig eftersom jag är kattallergiker, men kattkräken äter sig ju på något läskigt sätt rakt in i hjärtat.
Vill verkligen ha tillbaka vår Enis. Eller åtminstone få veta vad som har hänt. Skulle vilja låsa in de båda andra katterna. Kommer dock inte att göra det. Och om jag kan undvika det ska jag aldrig mer ha katt.
Har dock inget större hopp om detta eftersom katter tycks flytta hit ändå.
Men aj, vad det gör ont när de försvinner