Ledinflammation i framknäna

E

Estelle

Någon som har erfarenhet av det? vad som helst berätta gärna om ni vet vad det kan orsakas av etc...

är det i bägge fram kan man ju gissa på nån typ av förslitning. Tex. att hästen ridits mkt på framdelen/bogarna etc.
Min häst fick inflammation i ett knä i höstas efter en hagolycka. Det kan bli inflammation i leden om den utsätts för slag, belastas hårt och fel osv.
Är det tal om inflammation i bägge framknäna hade jag däremot gissat på någon typ av föslitningskada. Sen kan ju säkert hästar med dålig benställning etc. ha lättare för att dra på sig inflammationer i lederna pga. sned belastning.

Nirak

Drabbar ju ofta hopphästar på elitnivå och det är väl kanske inte så konstigt.

Ja det kan jag tänka mig..det läggs ju mkt vikt på frambenen i landningen spec om hindren är höga

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
457
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
640
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj