Ledbelysning

Fiorano

Trådstartare
Någon som vet ungefärlig månadskostnad för ett ridhus (20×60) som är tänt ca 8 timmar per dag med ledbelysning?
 
Någon som vet ungefärlig månadskostnad för ett ridhus (20×60) som är tänt ca 8 timmar per dag med ledbelysning?
Det borde ju vara ganska lätt att räkna på, är det ett existerande ridhus med belysning eller bara ungefärligt vad det kan ligga på? Det vill säga, har du någon koll på antalet lampor och vad de har för effekt?
 
Någon som vet ungefärlig månadskostnad för ett ridhus (20×60) som är tänt ca 8 timmar per dag med ledbelysning?
Menar du vad själva elförbrukningen kostar? Eller menar du hela månadskostnaden för ridhuset om man har lampor tända 8 h/dygn.

Bara förbrukningen av elen är ju lätt att räkna på, och beror mkt på lampan.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
1 997
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Upplever att det är ungefär så de flesta hästgårdar häromkring (norra VB) ser ut. Små rutor till hagar och någon enstaka liten gräshage...
2
Svar
30
· Visningar
602
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 685
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Vi ska såklart kolla med bolagen, men mitt går inte att nå idag. Både jag och maken har inkomstförsäkring och har därför känt oss ganska...
Svar
13
· Visningar
935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp