Ledbelysning

Fiorano

Trådstartare
Någon som vet ungefärlig månadskostnad för ett ridhus (20×60) som är tänt ca 8 timmar per dag med ledbelysning?

Någon som vet ungefärlig månadskostnad för ett ridhus (20×60) som är tänt ca 8 timmar per dag med ledbelysning?
Det borde ju vara ganska lätt att räkna på, är det ett existerande ridhus med belysning eller bara ungefärligt vad det kan ligga på? Det vill säga, har du någon koll på antalet lampor och vad de har för effekt?

Menar du vad själva elförbrukningen kostar? Eller menar du hela månadskostnaden för ridhuset om man har lampor tända 8 h/dygn.

Bara förbrukningen av elen är ju lätt att räkna på, och beror mkt på lampan.

Liknande trådar

Anläggning Nu får ni hjälpa mig så det inte blir skilsmässa. Vad gör man av kasserade hösilagebollar? För närvarande har vi två stycken mögliga som... 2
Svar
33
· Visningar
2 503
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan... 2
Svar
37
· Visningar
2 630
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för... 2
Svar
21
· Visningar
2 024
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka