Ledarskapsövningar

R

raningegård

Jag har köpt en ponny som är jobbad med ledarskaps övningar(det är meningen att hästen ska följa mig som en hund.), och jag vill fortsätta med det. Hur ska jag göra för att få min häst att följa mig när jag går/springer, stanna när jag stannar utan att konsentrera sig på annat? Det är inte så att han på någotvis är ouppfostrad utan han är otroligt lätt att hantera, men jag vill uppnå det är sambantet.

Sv: Ledarskapsövningar

hmm, d bästa skulle ju vara om du sökte upp en tränare som du gillar och som du tycker verka träna hästar på ett vis som du förstår och ser att är lätt för hästen att förstå så ni kan jobba på det... om du vill ha hästen följa dig som en hund så ligger d mer bakom, och det beror också på hästen, men hästen ska vilja följa dig, inte ha behov av att leta upp andra hästar, utan han ska känna att det är hos dig han vill vara. sen får du inte glömma att om du sätter upp regler måste dom gälla jämt!!! annars kommer hästen börja igonrera dig.. allt hänger också ihop, tänk på det när du arbetar med hästen, vad kan du göra för att det ska gå att gå vidare med övingar uppe från ryggen... osv..

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 709
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 838
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 212
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar