fejko

Trådstartare
Är det någon som liksom jag har ett stall i Lecasten? Har ni isf problem med fuktig innomhusmiljö?

Sv: Lecasten

Japp....
Ha ett stall som är helt nybygt i lekablock och hade faktiskt tänkt skriva en tråd här på Buke ang fukten. Det spelar ju liksom ingen roll hur mycket man än har öppet när det är så fuktigt ute som det är nu, så jag har försökt att stänga så mycket som möjligt (vilket är ganska så svårt för mig för jag har väldigt mycket naturlig ventilation. )

Hoppas det finns kloka människor som kan ge oss lite tips!

Mvh Anna

Mitt stall är halva i Leca och halva i dubbelväggig tegel.
Och jag har inga problem med fukten.

Är stallen nya?
Fukten i betongen och putsen går ur efter något år.
Och så behöver man inventiler nere och utventiler uppe samt inget drag som stör ventilationen.
Viss uppvärmning hjälper också upp situationen.

Mitt gamla stall var dåligt ventilerat och luften blev väldigt fuktig. Vi köpte en avfuktare och ställde in , luften blev avsevärt bättre! Rekommenderas!

fejko skrev:
Vad värmer du med? Blir det inte skyhöga elräkningar?
Jag lät det bara vara.

Det gick över efter ett par säsonger.

Men jag byggde en hall, och i den så ville jag inte vänta 2 år på att bli av med fukten från betong-golvet, så jag satte på värmen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar