Leasinghäst i bokföringen?

ghost

Trådstartare
Hur gör ni som leasar häst i företaget när det gäller bokföringen och utbetalningar till ordinarie ägare?

Nåt speciellt konto och kopia av kontraktet till bokföringen, eller?

Sv: Leasinghäst i bokföringen?

Hur gör ni som leasar häst i företaget när det gäller bokföringen och utbetalningar till ordinarie ägare?

Nåt speciellt konto och kopia av kontraktet till bokföringen, eller?

Är inte det bästa att ägaren skriver en faktura på den summan denne ska ha, då får du ett underlag till bokföringen på en gång!

Sv: Leasinghäst i bokföringen?

Jag vet inte?

Jag leasar ju inte hästen utan har ett lite konstigt köpekontrakt som är baserat på insprungna pengar under en tid.

Men det kan ju funka lika bra då! :idea:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 488
Senast: Bee
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 676
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 627
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar