LB , LC , LA ? vafan?

L

love_lillfrida

hejhejj jag har ridit 6 år nu , jag rider på ridskola . Men en sak som jag aldrig fått förklarad för mig är vad man menar med LB LC osv.. ?
om man säger jag fick 0 fel på LC , vilken höjd hoppade man då? vad va det för bedömning?

TACK för alla svar :D

Sv: LB , LC , LA ? vafan?

LC, LB osv var den tidigare benämningen på höjdklasserna för Ponny, idag skriver man ut höjderna i propositionen istället

LC var/är 0,60 för Kat A till 0,90 för Kat D (man höjer 10 cm per kategori)
Vilken höjd du rider i en LC har alltså med vilken kategori ponnyn tillhör.

Svårt säga vilken bedömning du red, men om de inte sa någon tid utan bara fel var det troligtvis bed A eller Clear Round.

Hoppas du förstår lite mer nu :)

Sv: LB , LC , LA ? vafan?

ja nu förstår jag lite mer :D Tack så mycket! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 336
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 388
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar