S

Suprize

Hej!!

Har hoppat en del LB å hade tänkt att gå upp på LA nu ivår.. Men finns det LB +5 klasser?? Är dom vanliga och hur hittar man dom??

Tack på förhand:bump:

Sv: Lb +5

Ja det finns, vet dock inte hur vanligt det är. Du får väl kolla runt lite på ditt distrikt och se om ngn av den klassen.

Jag har själv aldrig startat LB+5 men min ponny har startat det tre ggr med sin nya ryttare.
En gång på lokal tävling, en gång på regional tävling och en gång i finalen i Sveland Cup i höstas. Det har blivit vanligare iaf i Östergötland men är långtifrån vanligt.

du hittar dom inte på nåt speciellt sätt , vissa arrangörer har väl helt enkelt valt att ha det ;) du får kolla runt på propparna

Jag har sett att det finns sånna klasser på endel klubbtävlingar.

Finns gör det ju, men de är ju inte direkt vanliga. En del klubbar i skåne brukar ha LB+5cm. Du får helt enkelt kolla runt bland olika klubbar o se om du hittar ngn:)

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka