Faust_86

Trådstartare
Hej!
Ska rida Lb:0 2006på söndag och undrar om det är någon som ridit det och som kan tipsa på vad man ska fokusera på för just det här programmet.

Sen har jag en liten fundering ang en punkt...
KF Halvcirkel med 20 m i diameter
Ska man ut 20 meter eller ska man ut 10 m? dvs menar de 20 meter i diameter eller i radie? :confused:

Jag antar att de menar att man ska rida som en halv 20 meters volt, alltså 10 meter ut men vart osäker...

Tacksam för alla tips!

Sv: Lb:0 2006

Hur mycket vana har du sen tidigare av att rida olika dressyrprogram? Jag personligen tycker inte att LB:0 är någon större skillnad jämfört med andra program.
Tänk bara som du brukar när du rider så lär det gå bra :)

Och volten där, ja, tänk på den som en halv stor 20 meters volt. Få till böjningen som om du red en hel 20 meters volt ;)

Vi har en del vana av LB program, men detta är nytt. Ska testa det i morgon när jag rider! Tänkte mest om det var någon av vägarna som dommarna var mera griniga på än andra osv...

Oki, då var det som jag tänkte då! Bra!:D

Jag har ridit LB:0 på tävling några gånger, det många haft problem med är de halva 10metersvolterna.

KL
Är det någon som har en bra beskrivning på detta programmet? Jag hittar bara olika varianter som inte stämmer överännes med varandra...

Sök på google med programmets namn så finns där en sida som börjar med "sava.se"! Finns skisser där. Kanonsida!! :banana:

Åh vilken bra film när du skrivit ut betyget för varje bedömningspunkt! Mjuk ritt och supersnygga knoppar! :laugh:

Superkul att läsa betygen! Mycket putsat, blankt och snyggt! Lite mer energi skulle jag vilja se, men du rider mycket prydligt. fin ritt = )

+ smulan.
Tack! Tyckte han skötte sig helt ok. Han spände till när vi kom in och då tappar han energi, får driva som en tok :D

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 643
Dressyr Ja, hur stor skillnad är det egentligen? Alltså, jag vet ju givetvis att det kommer in nya rörelser som bakdelsvändning...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 738
Senast: fio
·
Dressyr Har startat en LC:1 och två LC:2or nu och insett att det kanske inte riktigt var min grej. Visst, LC:2 var väl hyfsat roligt att rida...
Svar
5
· Visningar
1 901
Senast: Tussinussen
·
Dressyr Ska rida en LB:0 på en pay n ride på söndag och har inte ridit just det programmet förut. Vad behöver man tänka extra på? Är det något...
Svar
2
· Visningar
1 264
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka