Laurin e.Ladalco

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Orkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 686
O

Orkan

Jag vill veta allt om Laurin. Vad han själv har gjort, hur avkommorna har blivit mm. Någon som vet något?

Sv: Laurin e.Ladalco

Vi har ett sto född 02 e. Laurin i stallet. Har haft ett föl men har nu gått felfri 120 hoppning. Är nog bland det fulast jag sett.:crazy: Hon är närmare 180 cm, och liknar mera en smal älg. (Gud va taskigt) Men hon hoppar bra och kommer säker att växa i sin stora kropp.

Laurin 966
Skimmel, 172 cm - 22 cm (14,0 år). Prem. A
Född 1985 hos Hartwig Schmidt, Bolsfleth, Tyskland.
E:Ladalco - Moltke l - Ramzes *

http://www.allbreedpedigree.com/laurin2

Exteriört utlåtande: "Högställd, relativt välproportionelig hingst. Något kort och brett ansat hals, brant bog, välutvecklad manke, långt kors och välmusklat ländparti. Tät runt om och tåvid höger fram. Mycket rörlig, taktmässig och vägvinnande skritt med god elasticitet. Luftig, bogfri och elastisk trav. (14,0 år)"

Egna tävlingsresultat: Placeringar i svår hoppning.
Laurin är placerad i GP hoppning. Han kommer ur stostam 104 A i Holstein som lämnat flera framgångsrika hästar till både avel och sport. Modern är syster till Capitano vilken i sin tur är far till Capitol I. Capitol I ligger trea som fadershingst på den internationella hopprankingen 1998-99. Laurins mormor, Retina, är flerfaldig GP-vinnare som bl.a segrade i Hamburgerderbyt. Laurin har flera avkommor i svår klass, bl.a Laureen (2:a i GP i Zagreb), Laurino ( 1:a i puissance på Olympia), Sandstone Laurin (3:a GP Tampa, USA 1998) och Gestion IQ som med Anky van Grunsven vann lilla rundan vid CDI-W tävlingar i Paris 1998. Vid Bundeschampionatet 1999 hade tvåan i fälttävlan bland 5-åringar, Marius, Laurin som morfar. I Jahrbuch 1999 från Tyskland har Laurin 120 i hoppindex. Totalt var 63 avkommor registrerade. I dressyr hade nio avkommor tagit 33 placeringar (äldsta avkomman 8 år). 49 avkommor i hoppning hade totalt tagit 1139 placeringar (äldsta avkomman 10 år). De fem avkommaor som placerats i svår hoppning hade sammanlagt tagit 52 placeringar.2002 fanns 12 avkommor i S-Klass.

Har själv en 3åring e Laurin, som har ett bra temperament och hoppar bra och rör sig ok!
Har sett 3andra avkommor som alla varit fina.

En vän till mig fick ett föl e. Laurin. 2001 tror ja det var. Jättefint sto! Extremt spänstig både på marken och i luften. Jättefin, den såldes senare till tyskland. Tyvärr hade den lös benbit men det fixade dem till! Skulle nog rekommendera att prova Laurin efter vad jag hört. Mamman till fölet Cadillac var av ganska gammal modell men fölet blev helt lik sin far.

Mvh Michaela

har träffat ett hingstföl efter Laurin och han är den finaste hingstunge jag sett. Men rejäl och blev nog väldigt stor, tänkte köpt han men den plånboken fanns inte då:angel: hans mamma har tävlats av zetterman så kan tänka mig att det blev en talangfull häst.

jag har träffat 2 laurinavkommor och ridit en av dom.
Dom är båda 5 i år och är trevliga.
VÄldigt lätthanterade, otroligt snälla. Ganska stora båda två och den ena är rätt lång i modellen.

Hoppar trevligt men har än så länge inte riktigt koll på kroppen så kan peta ner emellanåt när benen intelyder :D
Rör sej trevligt oxå , inget wow men mjukt och trevligt.

Tack för alla svaren! Det verkar ju nästan bara possitivt, bara den som såg ut som en smal älg som kan tolkas negativt....

att den ser ut som en smal älg tror jag beror på att den är stor o grå o inte har någon koll på kroppen riktigt än.
Den som jag red är lite likadan, ganska tunn o stor gänglig herre.
Även lite loj men tror helt enkelt de beror på att han växer o inte orkar ha så mkt energi för ibland så är han energisk.

Nää, det tror jag inte! Senaste rykten jag hört är att han skall vara i Norge i år. Vet dock inte var, kanske hos Per Martens på Ekra Gård?? Fråga nån annan Norrska. ;)

Hei
Laurin står i Norge.

Er jo ikke lov å legge inn link, men hvis du googler litt så finner du han!

Birthe

Tackar för svaret och googlar lite även om jag inte har ett lämpligt sto så är det spännande. :)
U

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
21
· Visningar
1 402
Senast: cili
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 495
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 449
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka