Lauries Crusador xx

A

Adiemus

Är Lauries Crusador tillgänglig i sverige? Finns han över huvud taget i avel?

Sv: Lauries Crusador xx

KL
Det är så typiskt Sverige att upptäcka riktigt bra blod när det så gott som är försent.
Jag håller visserligen inte på med dressyr men via hopp och fälttävlansintresset har jag ett gediget intresse för engelska fullblod i ridsporten.
LC är en suverän hingst med suverän förärvning som visat sig ligga i topp gång på gång på gång och först nu när han börjar bli riktigt gammal börjar man prata om honom i Sverige detta trots att Flyinge för några år sedan plockade in Longchamp och Londonderry på programmet.

Jag håller visserligen inte på med dressyr men via hopp och fälttävlansintresset har jag ett gediget intresse för engelska fullblod i ridsporten.

Sorry en liten OT-kommentar, men det ingår väl dressyr i fälttävlan:confused: Så då måste man väl "hålla på" med det?

Det lät bara lite lustigt.

KL
Det är så typiskt Sverige att upptäcka riktigt bra blod när det så gott som är försent.

LC är en suverän hingst med suverän förärvning som visat sig ligga i topp gång på gång på gång och först nu när han börjar bli riktigt gammal börjar man prata om honom i Sverige detta trots att Flyinge för några år sedan plockade in Longchamp och Londonderry på programmet.

Nej, det där köper jag inte. Jag har alltid velat betäcka med LC, men det lär var en ganska stor efterfrågan på hingsten och hans dräktighet är inte den bästa, vad jag förstår. Så fryst funkar tex inte, som det gör på just Londonderry och de andra celle-hingstarna. Jag tror INTE att det är svenskt intresse som saknas.

Definiera gärna kommentaren alltid velat betäcka med honom!

Jag är impad :bow: för 10 år sedan hade knappt någon i Sverige ens reagerat på att han fanns. Vi får starta en klubb:D

Så sperman är alltså inte tillgänglig i sverige?

Då fick jag svar på min fråga. :bow:

Det skulle vara kul om någon kunde börja imortera sperma. Nu har jag inget eget sto men endå. Det bör ju finnas intresserade?

1995 stod han inte högt i kurs i mina ögon. Var tredje inridningshäst vi hade i Tyskland var e Lauries och jag tyckte de var vidriga!

Undrar om hans sperma blivit bättre med åren? Det första han producerade kanske inte var lika bra som det som kom senare! ;)

Näevars, en hingst som gjort mycket gott i tyska aveln, men man ser ju också vilka ston han passat på. En majoritet av hans bästa avkommor kommer väl från W-hingstar...

De var fula fuxar! :D

Minns särskilt en som var stendum. Alltså både ful, fux och dum. Kan det bli värre? ;) Näe, ta det med en nypa salt. De var iaf inga favoriter!

Och jag har ingen aning om vad det var för möderne på dem...

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: ameo
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 501
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar