Lauries Crusador xx

Sv: Lauries Crusador xx

De var fula fuxar! :D

Minns särskilt en som var stendum. Alltså både ful, fux och dum. Kan det bli värre? ;) Näe, ta det med en nypa salt. De var iaf inga favoriter!

Och jag har ingen aning om vad det var för möderne på dem...

Oh dear. Det lät inte bra! Fuxar enbart är ju ett minus. Men Londonderry tyckte du om?

Londonderry tycker jag är rätt ok. Men hans avkommor tycker jag är fantastiska!

Londonderry:

Worldly:

Egentligen inte så stor skillnad på dem när man tittar snabbt på två så här halvtaskiga bilder. Två fuxar - än en gång min "hangups" på att alla fuxar ser likadana ut! :D

Fråga mig inte varför jag la in dessa bilder. Egentligen borde jag försöka ladda upp filmen på Londontimes. Ska se om det går! :)

Hej!
vet du var man ska vända sig för att få tag i sperma? danmark nämnde du... var? Kostnad?
MVH Annika

Han står på Celle
LG Celle Dst. Landesbrueck
Landesbrueck Nr. 38
21734 Oederquart

Telefon (privat): 04779-492

Mer information om honom här, dock ej priser http://landgestuetcelle.de/cms/front_content.php?idcat=35

Vi har fått ett mycket fint föl e. Loredes i stallet jag står i för en vecka sedan, jag vet dock ej var den hingsten har tagit vägen, han var ju bara här i ett år.

*knapplån*

Hannoveraner förbundet är - efter vad jag hört - på ingång till Sverige. Bekanta till mig har blivit tillfrågade angående att bli kontaktpersoner mm. Då kommer hingstar som tex Lauries Crusador xx och Stakkato att bli tillgängliga här för Hannoveraner reggade ston.

M

Är Lauries Crusador tillgänglig i sverige? Finns han över huvud taget i avel?

Hans finns fortfarande, är i sina gamla år, men är en topphingst, liksom hans avkommor, förvärvningen är av kvaliteé.
Hans söner är cokså vädligt bra hingstar ex. Londonderry och Longchamp. Och i kombination med en bra Weltmeyer ;) Kan det inte bli fel :p

Hans finns fortfarande, är i sina gamla år, men är en topphingst, liksom hans avkommor, förvärvningen är av kvaliteé.
Hans söner är cokså vädligt bra hingstar ex. Londonderry och Longchamp. Och i kombination med en bra Weltmeyer ;) Kan det inte bli fel :p

Håller med dig, MEN det hänger väldigt mkt på individerna då det kan bli för HETA.
Både han själv och hans söner Londonderry samt Longchamp har inget lätt temperament, likaså Weltmeyer barn. Därmed inte sagt att denna kombination inte är bra, utan det är den, men man måste veta vad man gör.

*knapplån*

Hannoveraner förbundet är - efter vad jag hört - på ingång till Sverige. Bekanta till mig har blivit tillfrågade angående att bli kontaktpersoner mm. Då kommer hingstar som tex Lauries Crusador xx och Stakkato att bli tillgängliga här för Hannoveraner reggade ston.

M

Fast det var ju något som gjorde att Hannoveranar förbundet fick tänka över om just Sverige kunde bli ett medlemsland, har för mig at det skulle beslutas om det i slutet av maj? Någon som hört något om det?

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: ameo
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 501
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar