lättskötta gröna växter

panzy

Trådstartare
jag vill ha mer växter i mitt rum (ej med blommor på), men jag är verkligen en katastrof på att ta hand om växter så de behöver tåla det mesta.

Några tips??

Sv: lättskötta gröna växter

Garderobsblomma:angel:

Jag har tagit hand om min så "bra" (läs: Inte vattnat eller nåt liknande) på ca 1 månad så nu har den gjort nya skott:D

Fredskalla är också en annan lätt grön väst att sköta om, när den börjar sloka så är det bara att vattna så lever den upp igen:)

Glöm inte ampellilja. Man kan vattna så den badar och sen låta den vara snustorr i ett par veckor och den klarar sig ändå. Ljust, mörkt, allt funkar.

Mår den bra skjuter den iväg skott där det kommer små små vita blommor på. Går att klippa bort om man inte vill ha dem.

Hoyor är tacksamma; låt dem bli snustorra, dränk dem i duschen när du kommer ihåg och glöm sen bort dem någon månad igen. :D

Fallskärmsblommor är också väldigt tacksamma, det är en slingerväxt som då och då får gröna konstiga blommor. Har haft min stående ljust, mörkt, kallt, varmt, väldigt vattnad och totalt ovattnad och den verkar inte gå att ta död på.

Paraplyblommor (vet inte om det är det riktiga namnet) är också väldigt tacksamma; när bladen börjar vika ihop sig behöver de vatten.

Svärmorstungor är typ odödliga.

Flaskliljor kan man också vattna nån gång i kvartalet eller så, de överlever vad som helst.

Det var alla jag kom på så där på rak arm. :)

Paraplyaralia tror jag de heter. Bra tips annars. Som sagt svärmorstunga och flaskliljor kan även jag ha.

någon snygg fuskblomma kanske? Finns jättefina sidenblommor som blommar året om och klarar sig utan vatten, gröna fingrar och omvårdnad, mer än att damma av dem någon gång.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Jag behöver någon bra näring till växterna utomhus. Främst i växthuset, där det växer bland annat paprikor och tomater som gillar att...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 308
Senast: sthu
·
Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
809
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar