Lättridning

Nelle

Trådstartare
Jag sitter och letar i TR nu men hittar inte det jag söker...
Jag har för mig att jag får lov att rida lätt på min 4-åring i dressyren. Stämmer det? Jag hittar inget i TR som säger så, det står inte heller något på programmet :confused:
Någon som vet och som kan hänvisa till vilket moment i TR där det står?
Annars får jag väl helt enkelt träna på att sitta ner idag :D

Sv: Lättridning

Jodå, du får rida lätt i dressyrprogramet. Jag vet dock inte var det står i TR, du får leta lite ;)

Jag sitter och letar i TR nu men hittar inte det jag söker...
Jag har för mig att jag får lov att rida lätt på min 4-åring i dressyren. Stämmer det? Jag hittar inget i TR som säger så, det står inte heller något på programmet :confused:
Någon som vet och som kan hänvisa till vilket moment i TR där det står?
Annars får jag väl helt enkelt träna på att sitta ner idag :D

men det står väl inte i TR?? Däremot vet jag att det står specificerat längst ned i flera dressyrprogram, valfri lätt - nedsittning iaf i debutantklass.;)

Nä det står inte i något TR. Inte i Fälttävlans eller dressyr iallafall. Vad jag kan se :grin:
Sen vet jag att det stod förut på en del debutantprogram men jag har inte hittat något sådant i år. Fast jag har ju inte letat så noga förstås :o

Dressyr för fyraåriga hästar/fältävlan 2001
Kvalificeringsprogram
Rörelserna i trav utföres var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Dressyr för fyraåriga hästar/fälttävlan 2001
Finalprogram
Rörelserna i trav var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Står i programmen

Nu hittade jag:) fast det är väl till championaten eller?
4 åringarna går väl samma som alla andra i klassen :confused: Nä jag överlåter detta till någon som kan....varsegoda :)

Dressyr för fyraåriga hästar/fältävlan 2001
Kvalificeringsprogram
Rörelserna i trav utföres var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Dressyr för fyraåriga hästar/fälttävlan 2001
Finalprogram
Rörelserna i trav var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Står i programmen

Ja men detta är ju dressyrprogrammen för 2001, jag ska rida deb 2007 (A) och på dessa står det inget...

Det är en helt vanlig 90-klass men även championatskval för min. Jag vågar inte chansa, jag får väl helt enkelt sitta ner om jag inte hittar det skriftligt till i morgon. Har läst TR ett par gånger och på dressyrprogrammet står det som sagt inget heller :(

Ja programmet har jag sedan tidigare och jag vet att man ska rida lätt på diagonalen. Det jag undrar över är att jag fått för mig att man på 4-åriga hästar får lov att rida lätt hela travprogrammet.

Jag kollar med överdomaren innan jag startar i morgon, annars sitter jag ner. Hittar inget om det någonstans.

I -97-programmet får man rida lätt valfritt. Inte i 2001-programmet!

I -97-programmet får man rida lätt valfritt. Inte i 2001-programmet!

I 2001 programmet får man rida lätt om man rider en 4-åring. Hade en diskussion med arrangörerna och kom fram till detta:

97- ja, helt valfritt
01- ja men bara med 4-åring
07-nej.

Jag fick vackert sätta mig ner när jag red in på banan :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 490
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund