Sv: Lättprodukter
Vad som är farligt i lätta har ju en hel del redan skrivit, sen anser jag att förskolan ska vara så bra som möjligt, för en del barn så är det kanske enda stället där de får bra mat, om maten även där blir halvfabrikat, light osv så drabbas de barnen väldigt hårt.
Om det är många barn på en förskola som har problem med vikten skulle det vara bättre att införa mer rörelselekar, skogspromenader osv Det är nyttig för alla barn, inte bara för några...
Sen ska man inte slå över åt andra hållet, födelsedagar tycker jag firas utomordentligt med fruksallader och ballonger, men eftersom våran förskola inte vill ha något besvär så blir det ändå glass, eftersom föräldrarna själva ska ta med.
Godis har våra (på förskolan) fått vid påsk, och för mig har det varit helt lugnt, det är ytterst lite och det är en kul upplevelse för dem.
Men så ser inte jag heller några problem med godis så länge det inte blir för mycket jämt... Lördagsgodis här hemma, men rätt så ofta glöms det bort och det blir någon efterrätt istället.
Ang bakning så har inte mina barn gått fredagar, men fredagsmys för mig skulle lika gärna kunna vara ett nybakt matbröd, och det tror jag att barnen oxå skulle tycka.