Lättorkat tyg till överkast?

aprilmaj

Trådstartare
Jag måste skaffa ett nytt överkast, eftersom katterna sätter jordiga tassavtryck på det. Behöver alltså tvätta det flera gånger i veckan. Det nuvarande är i bomull och tar evigheter att torka.

Vilken sorts tyg ska jag välja till det nya överkastet? Det ska inte skrynklas och det måste torka snabbt. Är det någon som har förslag?

Sv: Lättorkat tyg till överkast?

Skaffa två likadana.

Fleece är torrt redan när du tar ut det ur maskinen. men det blir ju fort fult.

Någon typ av syntet. Kolla vad du hittar på tygaffären.

Vi har ett i taft från Rusta.
Det är så halkigt att ingenting fäster på det. :angel:

Men så är det också i princip omöjligt att tvätta och torka.

Måste du ha överkast då? Det kanske är lättare att byta lakan ett par gånger i veckan i stället?

Fast jord i sängen är ju ingen höjdare? Då är det väl bättre att slänga på ett överkast så man inte får ner det i sängen liksom. Lägg på ett stort lakan bara? Eller stäng ut katterna från sovrummet?

Äh, jag har en stor hund som sover i sängen varje natt, så jag är väl härdad vad det gäller grus och hår i sängen...:D

Det jag tänkte, om det inte framgick, är att det kanske fungerar att bädda sängen -fast utan överkast då - och sedan byta påslakanen lite oftare i stället. De torkar antagligen lika snabbt som ett snabbtorkande överkast, skulle jag tro.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka