Måste nästan prova, det lär smaka annorlunda när det varit i ugnen också.Detta moset vill jag har mer som ett stomp därav mängden. Men ett mos med 1 del smör och 5 delar mjölk blir fluffigare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste nästan prova, det lär smaka annorlunda när det varit i ugnen också.Detta moset vill jag har mer som ett stomp därav mängden. Men ett mos med 1 del smör och 5 delar mjölk blir fluffigare
Alspånsrökt tofu är gott tillsammans med kål.Vad kan man ta för något i stället för köttkorv? Jag äter nämligen inte det. Och jag har svårt att komma på någon ersättare själv.
Min lilla hackmaskin är pytteliten så jag lär få ta det i många omgångar om jag ska hacka hela kålen (eller halva).
Absolut! Det finns en vego falukorv som säkert blir bra eller någon rökt köttersättning tex den alspånsrökta tofun du fick tips om.Vad kan man ta för något i stället för köttkorv? Jag äter nämligen inte det. Och jag har svårt att komma på någon ersättare själv.
Min lilla hackmaskin är pytteliten så jag lär få ta det i många omgångar om jag ska hacka hela kålen (eller halva).
Vet inte om Ica har det. Vanlig tofu har de i alla fall.Alspånsrökt tofu är gott tillsammans med kål.
Jag tycker att Pärssons vegetariska middagskorv smakar som falukorv.Vad kan man ta för något i stället för köttkorv? Jag äter nämligen inte det. Och jag har svårt att komma på någon ersättare själv.
Här finns det i grönsaksdisken bland färska grönsaker; intill påsarna med färdiga salladsblandningar, spenat, osv. I påsar!Var hittar man broccoliris och blomkålsris? Jag har aldrig sett sånt.
Jag tycker det är lättare att hacka än att riva eftersom jag har en maskin som hackar åt mig.
JAAA!! Den är SÅ GOD!!!!Jag tycker att Pärssons vegetariska middagskorv smakar som falukorv.
Ja, det tycker jag. Helt generellt så är det väl så att pressad vitlök blir starkare än hackad, så kanske vara lite försiktig med mängden bara ?Få jag passa på att fråga om vitlök? Oftast står det riven eller finhackad, tex i kalla såser. Går det alltid lika bra att pressa? Hatar att riva annat än stora grejer typ morötter i matberedaren och hacka med risk för att få en bit att bita i, usch
Ja, det tycker jag. Helt generellt så är det väl så att pressad vitlök blir starkare än hackad, så kanske vara lite försiktig med mängden bara ?
Få jag passa på att fråga om vitlök? Oftast står det riven eller finhackad, tex i kalla såser. Går det alltid lika bra att pressa? Hatar att riva annat än stora grejer typ morötter i matberedaren och hacka med risk för att få en bit att bita i, usch
Jag använder hela tiden mitt handrivjärn till vitlök. Lättdiskat och lätt att bara lägga till lite om det behövs mer. En av mina allra bästa och mest använda köksprylar. Men det går bra att pressa istället, om man inte vill åt en viss textur på vitlöken.
Visa bifogad fil 66609
Ingefära skalar jag inte innan jag river utan skär fram en början, river och skär bort det som blir kvar allt eftersom. Då har jag skalet som skyddJag är bara så rädd att riva mig. Står ut de få gånger jag river ingefära men borde nog skaffa en sådan modell istället som är stadigare mot underlaget?
Potatismos: Skala potatis. Koka den. Häll av vattnet. Häll i en skvätt mjölk/creme fraiche, ev en klick smör och ev dill. Salta lite. Mosa. Klart.Shit, jag har ingen aning om hur man gör varken det ena eller det andra.
Jag hade någon ide om att göra potatisgratäng av potatisen, men har inte kommit till skott då jag tycker det är jobbigt med alla moment man måste göra. Det ska ju både skalas och skivas.
Ingefära skalar jag inte innan jag river utan skär fram en början, river och skär bort det som blir kvar allt eftersom. Då har jag skalet som skydd
Jag är bara så rädd att riva mig. Står ut de få gånger jag river ingefära men borde nog skaffa en sådan modell istället som är stadigare mot underlaget?
Jag har köpt pressad vitlök i plastbytta från kyldisken, vet inte om det finns längre, men kanske
Finns som pasta också tror jag från Santa Maria. Men jag har inget emot att pressa så det var bra det verkar likvärdig men kanske @Wille hjälps av dessa tips