Lätta konster

H

HorsePower_95

Heeeej. Jag har en islandshäst och undrar hur man kan gö konster som inet är för svåra för jag är ganska ny med sånna där konster och han är också ganska ny har ni några tips skriv gärna och förklara tack:idea:



Jo en annan fråga! Det står att man kan snacka alltså "snabbsnacka" står det! vet nån hu rman gör det:o :cool:


Tack!:p
 
Sv: Lätta konster

En enkel sak du kan göra är att "påbörja" inlärning av "bugning".(jag har nämligen inte kommit längre en så)xP ta en godis eller t.ex. en morot och visa den för hästen och håll sedan den mellan frambenen på hästen. När hästen hittat moroten där och böjt huvudet så mulen är mellan frambenen får den godisen! :) sen är det bara att fortsätta så, men längre och längre bak/ner hela tiden. (inte på en och samma dag såklart, utan lite i taget) jag är inte säker, men jag tror man skulle ta och lyfta upp ena hoven, sammtidigt som man håller godisen mellan benen på hästen! :idea: ...så var det nog..
good luck!
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 679
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·
L
Hundhälsa Jag skulle vilja fråga bara vad ni tycker och så men ni får jätte gärna inte idiot förklara ifall ni inte tycker som nånannan eller om...
Svar
15
· Visningar
1 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp