Lätta/ bästa tips på att bygga upp äldre varmblod

M

Madi cruz

Har ett 19 årigt varmblod som är glad och positiv. Har dock tappat ganska mkt rygg sista tiden. Undrar därför om det är ngn som kan ge ett litet tips på ngn speciell/ bra övning el liknande. Masserar henne alltid innan ridning och ska även övergå till bomlös nu.

Tacksam för svar Madi

Sv: Lätta/ bästa tips på att bygga upp äldre varmblod

Tömkör:banana: Jättebra och skonsam träning. Tex tömköra 2 ggr per vecka varvat med ltie lätt ridning och promenader över stock och sten. Det är jättebra sätt att engagera ryggen utan att ha tryck på musklerna man vill utveckla.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 453
Senast: LelleLilla
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 383
Senast: MattiZ
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka