Låta hunden somna in hemma...

lizzie

Trådstartare
Är det någon som har gjort det?? Vi måste ta bort gammelhund inom en snar framtid. Hon har juvertumörer som satt metastaser och nu vid 10,5 år är det dags att säga farväl :cry: Jag tänkte låta en veterinär komma hem till oss och låta henne somna in hemma. Är det en bra idé eller är det bättre och åka till en klinik... Hon ska i vilket fall som helst begravas hemma.

Vi gjorde det med vår förra hund och
det är något som jag rekommenderar.
Man slipper köra hunden och man
behöver inte gå någonstans efteråt utan
kan gråta hämningslöst.

Tog bort min lilla tik 12 dec i fjol, vet kom hem och gjorde det. Ville inte att min lilla dam skulle vara rädd sina sista ögonblick i livet, hon var dörädd varje gång vi skulle till veterinären annars. Det hela gick väldigt lugnt och fint till. Jag är jätteglad att ajg gjorde det. Hon blev 15,5 år och ajg begravde henne hemma på gården.

//Girlie

Ja, det är inte speciellt kul att behöva stå vid en reception på veterinärkliniken och betala sin avlivning. Framför allt inte när man står och tjuter som en galning. Har varit med om det ett par gånger och kan jag slippa det så är det bra.

Vår dam ska också bli begravd hemma på gården. Hon är inte speciellt rädd för veterinären, men jag vill ändå att allt ska vara så "vanligt" som möjligt. Så att hon får ligga på sin vanliga plats och bara stilla somna in...

Tror helt klart att det bästa som kan hända den voven är att få somna in hemma i tryggheten med flocken.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 815
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 671
Senast: Ava22
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 066
Senast: Catsu
·
Hundhälsa Hej. Jag behöver er hjälp! Jag har en 2-årig Kokoni (grekisk ras, men ingen gatuhund) Han har drabbats av njursvikt, var inne med honom...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka