Låta hunden somna in hemma...

lizzie

Trådstartare
Är det någon som har gjort det?? Vi måste ta bort gammelhund inom en snar framtid. Hon har juvertumörer som satt metastaser och nu vid 10,5 år är det dags att säga farväl :cry: Jag tänkte låta en veterinär komma hem till oss och låta henne somna in hemma. Är det en bra idé eller är det bättre och åka till en klinik... Hon ska i vilket fall som helst begravas hemma.

Vi gjorde det med vår förra hund och
det är något som jag rekommenderar.
Man slipper köra hunden och man
behöver inte gå någonstans efteråt utan
kan gråta hämningslöst.

Tog bort min lilla tik 12 dec i fjol, vet kom hem och gjorde det. Ville inte att min lilla dam skulle vara rädd sina sista ögonblick i livet, hon var dörädd varje gång vi skulle till veterinären annars. Det hela gick väldigt lugnt och fint till. Jag är jätteglad att ajg gjorde det. Hon blev 15,5 år och ajg begravde henne hemma på gården.

//Girlie

Ja, det är inte speciellt kul att behöva stå vid en reception på veterinärkliniken och betala sin avlivning. Framför allt inte när man står och tjuter som en galning. Har varit med om det ett par gånger och kan jag slippa det så är det bra.

Vår dam ska också bli begravd hemma på gården. Hon är inte speciellt rädd för veterinären, men jag vill ändå att allt ska vara så "vanligt" som möjligt. Så att hon får ligga på sin vanliga plats och bara stilla somna in...

Tror helt klart att det bästa som kan hända den voven är att få somna in hemma i tryggheten med flocken.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
684
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 271
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 479
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka