"Lat" ponny!

Sv: "Lat" ponny!

Om det är den gula så kan jag kontra med att mamman äter 25 kg ensilage + 0,5kg betfor 1kg korn och är smal :angel: Relativt seg att rida. Alla andra är i fint hull.........
 
Senast ändrad:
Sv: "Lat" ponny!

mitt i prick - inte så svårt att räkna ut!?

ja det kans skilja sig enormt antar jag. alla här hemma står på olika mängd. vi fodrar med Fibergi, havre och Krafft Breed. har hållt på och duttat i alla år men nu när jag jobbar mer och Anders ofta har stallet så vill han kunna fodra enkelt, då gick jag över till Fibergi mest för Haly´s skull, han är ju lite kinkig med sin mage, men nu mår han prima. Har bytt över Grynet med och håller på med Daiquire. Summer byter jag inte på förrän till hösten. Vill inte ändra något innan/efter fölning, sen går dom på bete så efter sommarenkommer alla stå på Fibergi, är supernöjd med det!
Hade jag gett G mera hö så skulle hon sprängas
 
Sv: "Lat" ponny!

Tänkte lägga mejj i och tala om vad mina ponnyer äter varje dag... Dom är russ båda två (tävlingsponnyer) rids/körs ca 4-5ggr i veckan...
5kg Hö
2L Havre
2L Betfor
½dl mineraler + 2msk CikoriaSalt

på de här går dom kanon bra :banana: :bump: :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 048
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 860
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 021
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp