Låt oss prata om posten

Jag avskyr allt med posten i svergie. Bortskämd när jag bodde i England. 'Åh vill du ha leveransen imorgon, en söndag? Inga problem!'
Här får man vänta över en vecka och paketet landar hos ICA.. Vad fan är detta?

Jag avskyr allt med posten i svergie. Bortskämd när jag bodde i England. 'Åh vill du ha leveransen imorgon, en söndag? Inga problem!'
Här får man vänta över en vecka och paketet landar hos ICA.. Vad fan är detta?

Är uppriktigt förvånad att det är sån skillnad. Här, i småstad i Småland, funkar det oftast felfritt. Beställde grejer igår, som skickades direkt, kommer kunna hämta på Ica mellan 10 och 11 idag (brukar vara den tiden, slår aldrig fel). Är det värre i större städer?

jag vet inte om jag har extra tur eller något, men jag beställer ett par paket från Växsjö till runt Gävle ett par gånger i månaden och det har alltid fungerat superbra. Om jag beställer på söndagen, så ser företaget och skickar ut paketet på måndagen. Och så får jag hämta ut det runt lunch på tisdagen. Jättesmidigt! Och så har det varit flera gånger nu så ingen engångssak.

Jag skickade ett paket till Norge nyligen.
Det behövde tullas osv, men allt var i sin ordning.

20/1 lämnades det in
21/1 lämnar det utrikesterminalen
23/1 är Norge, samma dag tullas det och skickas vidare.
Sen uppdateras INGENTING i exakt en vecka.
30/1 Delas det ut.

10 dagar för ett paket mellan Sverige och Norge. Det känns jättekonstigt, särskilt eftersom det tog tre dagar för det att hamna i Norge, och sedan en veckas dimma innan utlämning.

Jag skickade ett paket till Norge nyligen.
Det behövde tullas osv, men allt var i sin ordning.

20/1 lämnades det in
21/1 lämnar det utrikesterminalen
23/1 är Norge, samma dag tullas det och skickas vidare.
Sen uppdateras INGENTING i exakt en vecka.
30/1 Delas det ut.

10 dagar för ett paket mellan Sverige och Norge. Det känns jättekonstigt, särskilt eftersom det tog tre dagar för det att hamna i Norge, och sedan en veckas dimma innan utlämning.
Kan du tracka det i Norge vanligtvis?

Är uppriktigt förvånad att det är sån skillnad. Här, i småstad i Småland, funkar det oftast felfritt. Beställde grejer igår, som skickades direkt, kommer kunna hämta på Ica mellan 10 och 11 idag (brukar vara den tiden, slår aldrig fel). Är det värre i större städer?

Jag har alltid bott i mindre städer i sverige, just nu en pytte stad i värmland. En del saker kommer fort andra kan jag vänta hur länge som helst på.
Jag skulle hämta ett paket på ICA på en tisdag tror jag, fanns inte på tisdagen, gick på de andra dagarna efter inget paket. På måndagen 6 dagar efter fanns det ett paket:down:
Pojkvännens paket kommer dock alltid fram i tid, ibland före beräknad tid. Favorisering av posten?

Mamma bor på vishan i samma län och hon kan vänta länge, om det ens dyker upp vill säga.

Saknar Englands post service. Leverans på en lördag eller söndag kan man betala ca 5-10kr extra för.
Beställer du något på morgonen innan 12 tror jag så har du det utanför dörren mellan 16-20 för den lilla kostanden av 20 hela kronor.
Sverige borde ta efter.

I förra veckan hade jag sådan tur! Beställde en kamera från Finland strax efter klockan 02 på natten till onsdagen. På fredagen var den framme (bor i Skåne)! :love: Tänk om det alltid kunde vara så.

Det talades om lösa hundar tidigare i tråden, här är ett exempel på varför lösa hundar inte är så roligt även om man inte är rädd för dem:

Tog över en timme med full fart på fläkten innan byxorna var någotsånär torra. Inte kul att sitta och frysa i bilen :(

Jag beställde en telefon från Tre för 1,5 vecka sedan. 1-2 dagars beräknad leveranstid med Postnord.
Paketet skickades samma dag, landade på postutlämningen dagen efter. När fick jag en avi? Inte alls :banghead: Jag fick ringa till operatören och efterlysa paketet i fredags för att kunna hämta ut det. Tumme upp för att Tre alltid har otroligt trevlig kundtjänst när jag ringer med märkliga frågor :up:

Det talades om lösa hundar tidigare i tråden, här är ett exempel på varför lösa hundar inte är så roligt även om man inte är rädd för dem:

Tog över en timme med full fart på fläkten innan byxorna var någotsånär torra. Inte kul att sitta och frysa i bilen :(

Oj, hoppade den på dig?

Idag fick jag mitt paket som jag beställde i fredags. :eek::eek:
Arbetar dom på helger också?

Oj, hoppade den på dig?

Idag fick jag mitt paket som jag beställde i fredags. :eek::eek:
Arbetar dom på helger också?

Inte mindre än tre gånger :meh: svårt att på ett trevligt sätt värja sig från liten hund när man håller ett paket på 20 kg i händerna. Ägarna gjorde dessutom inga ansatser att ta byrackan :rage:

Jag vet inte hur det ser ut på de olika paket- och brevterminalerna men det finns säkerligen helgpass. Tror att den terminalen som jobbar mot oss gör nätter också.

Inte mindre än tre gånger :meh: svårt att på ett trevligt sätt värja sig från liten hund när man håller ett paket på 20 kg i händerna. Ägarna gjorde dessutom inga ansatser att ta byrackan :rage:

Jag vet inte hur det ser ut på de olika paket- och brevterminalerna men det finns säkerligen helgpass. Tror att den terminalen som jobbar mot oss gör nätter också.
Slänga paketet på byrackan, kanske ägaren lär sig att snabbt ta hand om sin hund nästa gång. :angel::devil::devil:

Det var nog en hundägare som inte tycker man ska säga nej till en hund. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka