Låt oss prata om posten

Nån har säkert redan nämnt det men jag har missat inlägget - det när man sitter och väntar på ett paket - och bilen bara bromsar in, lägger en lapp i brevlådan och kör vidare!! En lapp där det står att man försökt dela ut paketet men "ingen var hemma"!!! Jag tror dom har jättebråttom och ids inte kliva ur bilen och knacka på. Istället går paketet tillbaka till Malmö (!) och finns i bästa fall att hämtas upp på ICA en dag eller två senare. Händer OFTA, även enligt ICA:s postpersonal! Som vill att man ska klaga skriftligt.

En av killarna som delar ut paket har dessutom själv talat om, att har man hund så vägrar han att överhuvudtaget gå in på tomten. Oavsett om hunden syns till eller ej. Han visar gärna upp ett litet ärr på ena armen, från ett hundbett. Visst, hundrädd får man vara, men då kanske man har lite fel jobb....? Vart och vartannat hus har väl hund numera!

Lena , det trodde jag inte om dig :eek:

Lena , det trodde jag inte om dig :eek:
Vad då.....? :(

Aha! Jag förstår. Ok, jag skrev i affekt....... Men nog måste det vara svårt att vara paketleverantör om man inte går in till folk som har hund.....? Här i vårt kvarter finns hund i säkert 75% av husen. Vår hund går aldrig ute ensam i trädgården (som är inhägnad) men vi har en sån där skylt på grinden, för att skrämma bort inbrottstjuvar. Med en Dobermann..... Beauceronen finns aldrig på några skyltar så vi tog det som liknade mest...!

Ok, f`låt........

3 lösa okända rottweiler går jag inte ut till. 3 kända ok. 2 okända lösa kaukasiska går jag inte heller ut till . Sen hör inte folk tutan heller.
Nja många hör tutan men då ska man ju också identifiera ljudet, titta ut och se vad/vem som tutar, slänga på sig ngt som liknar kläder (för ja man är ju i regel antingen i duschen eller så sover man när posten kommer) och rusa till dörren och låsa upp innan bilen kör iväg ;).

Nja många hör tutan men då ska man ju också identifiera ljudet, titta ut och se vad/vem som tutar, slänga på sig ngt som liknar kläder (för ja man är ju i regel antingen i duschen eller så sover man när posten kommer) och rusa till dörren och låsa upp innan bilen kör iväg ;).
Nej du tittar man ut och säger att man kan lägga paketet vid grinden! Naken eller inte skiter nog chauffören i.

Nej du tittar man ut och säger att man kan lägga paketet vid grinden! Naken eller inte skiter nog chauffören i.

Om jag tittar ut och säger något till chauffören som sitter i sin bil 15 M bort lär hen inte höra. Och de får inte lägga av utan underskrift på många paket. (De andra brukar de lägga på trappen utan att ens ringa på, då går de ur bilen och upp med det de 15 M.)

Det går utmärkt att köpa en trådlös ringklocka och sätta på lämpligt ställe, för att brevbäraren ska kunna påkalla uppmärksamhet.

Nu vet jag att det inte är problemet, utan att de helt enkelt i vårt fall aldrig kör förbi med det. De lastar ut i bilen (loggar att det är för utkörning), kör runt med det, konstaterar att vi inte ligger i närheten av någon rutt, kör tillbaka till utlämningsstället och loggar in paketet igen.

Vi får ju som sagt inte ens den normala handskrivna lappen att någon varit där, utan den datorprintade att ingen var hemma. De har alltså inte ens försökt lämna försändelsen. Gäller faktiskt sällan Posten, men alltid DHL, UPS, Schenker och co.

Det går utmärkt att köpa en trådlös ringklocka och sätta på lämpligt ställe, för att brevbäraren ska kunna påkalla uppmärksamhet.

Nu vet jag att det inte är problemet, utan att de helt enkelt i vårt fall aldrig kör förbi med det. De lastar ut i bilen (loggar att det är för utkörning), kör runt med det, konstaterar att vi inte ligger i närheten av någon rutt, kör tillbaka till utlämningsstället och loggar in paketet igen.

Vi får ju som sagt inte ens den normala handskrivna lappen att någon varit där, utan den datorprintade att ingen var hemma. De har alltså inte ens försökt lämna försändelsen. Gäller faktiskt sällan Posten, men alltid DHL, UPS, Schenker och co.

Här är posten värst. Och de skickar sms om att ingen varit hemma. Fast de inte ens försökt och det inte bara varit folk hemma utan ute på gården.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka