Men va 17 vi som gått och väntat på åskvädret![]()
Lugn, två paket till är på väg och Postnord kan ju bara inte klara tre leveranser i rad utan att misslyckas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men va 17 vi som gått och väntat på åskvädret![]()
Ja, då får du ju betala fakturan eftersom du inte kan bevisa att du skickat tillbaka den.Har fått lite bekymmer med posten/postnord. Returnerade en kofta till Nelly pga den var ful, använde den adresslappen man får med i paketet. Lämnade in på Coop som vanligt, tog inte kvittot för det gör jag typ aldrig. Det brukar ändå komma fram även om Nelly är sega på att registrera returer/betala tillbaka pengar.
Över en månad har gått och paketet är spårlöst försvunnet. Ingen vet vad jag ska göra, det är en odd molly kofta a 1800kr så jag vill helst slippa betala den fakturan iom att jag ju returnerat varan. Qliro som sköter nellys fakturering har förlängt tiden på fakturan med typ två månader men om den ändå inte kommer fram? På Nelly/posten/qliro har man alla lite attityden att "äsch det kommer fram förr eller senare". Men om det inte gör det då?
jag skulle inte lämna ett paket utan att ta kvitto, alls nånsin. Hur tänkte du? 1800 kr är ju inte lite pengar för en vanlig Svensson.Har fått lite bekymmer med posten/postnord. Returnerade en kofta till Nelly pga den var ful, använde den adresslappen man får med i paketet. Lämnade in på Coop som vanligt, tog inte kvittot för det gör jag typ aldrig. Det brukar ändå komma fram även om Nelly är sega på att registrera returer/betala tillbaka pengar.
Över en månad har gått och paketet är spårlöst försvunnet. Ingen vet vad jag ska göra, det är en odd molly kofta a 1800kr så jag vill helst slippa betala den fakturan iom att jag ju returnerat varan. Qliro som sköter nellys fakturering har förlängt tiden på fakturan med typ två månader men om den ändå inte kommer fram? På Nelly/posten/qliro har man alla lite attityden att "äsch det kommer fram förr eller senare". Men om det inte gör det då?
Antar att du läst detta?Arg. Argare. Alex.
Begärt utkörning av två paket. Varit hemma hela dagen. Vid 15.30 får jag onda aningar. Kollar postlådan och där ligger posten. Inga paket. Jahapp, som vanligt kör de inte ut dagen efter utan segar. Trodde jag.
Nej då. 16.30 får jag sms att de 16.21 besökt mig men inte kunnat leverera. Eller hur... För det första var de inte här 16.21, de var här innan 15.30. För det andra klippte jag gräs 15 meter från brevlådan kl 16.21. För det tredje har jag varit hemma hela jävla dagen och de har inte försökt leverera något jävla paket.
Jag var satt ut brickan att jag vill ha kontakt med brevbäraren. Vi ska prata lite imorgon jag och hjonet som just nu kör den här lantbrevbärarlinjen. Som vi ska prata....
Antar att du läst detta?
http://www.svd.se/posten-erkanner--har-struntat-i-att-leverera-paket/om/svd-granskar-postnord
Det spännande i det hela är att anställda som fuskar tydligen får "erinran" och kan avskedas.
Edit: äsch, två på den
Jodå.
Den lilla lantbrevbärarjäveln stoppade tillbaka brickan i lådan och kom inte ens upp på gården. Jag funderar nu på att skjuta honom med ärtrör nästa gång jag ser honom....
Paintball är bättre, då kan han inte neka till att du var hemma.Jodå.
Den lilla lantbrevbärarjäveln stoppade tillbaka brickan i lådan och kom inte ens upp på gården. Jag funderar nu på att skjuta honom med ärtrör nästa gång jag ser honom....
Paintball är bättre, då kan han inte neka till att du var hemma.![]()
Paintball är bättre, då kan han inte neka till att du var hemma.![]()
Ladda inte med blå färg bara.Haha. Klockrent. Paintball it is!!!
Det kan jag absolut förstå och även jag tror att det är mer pysa ånga än verkliga idéer vi spånar om. Däremot är jag rätt sur då posten slarvat bort min bilförsäkring och även påminnelsen, däremot brevet från Trafikförsäkringsföreningen kom fram som det skulle med en faktura på en månads obetalt bilförsäkring.Jag inser att ärtrör, soft air gun och paintball inte är allvarliga idéer men kan säga att jag har faktiskt fått saker kastade både på bil och mig själv av sura kunder. Det är rätt otrevligt i verkligheten.
Jag inser att ärtrör, soft air gun och paintball inte är allvarliga idéer men kan säga att jag har faktiskt fått saker kastade både på bil och mig själv av sura kunder. Det är rätt otrevligt i verkligheten.