Låt oss prata om posten

Jag fick ett mosat paket med bara ett plastband runt på ena sidan så det gick att enkelt plocka ut varorna utan att ens öppna det. Som tur var var det bara kläder och inget saknades.

Har fått lite bekymmer med posten/postnord. Returnerade en kofta till Nelly pga den var ful, använde den adresslappen man får med i paketet. Lämnade in på Coop som vanligt, tog inte kvittot för det gör jag typ aldrig. Det brukar ändå komma fram även om Nelly är sega på att registrera returer/betala tillbaka pengar.

Över en månad har gått och paketet är spårlöst försvunnet. Ingen vet vad jag ska göra, det är en odd molly kofta a 1800kr så jag vill helst slippa betala den fakturan iom att jag ju returnerat varan. Qliro som sköter nellys fakturering har förlängt tiden på fakturan med typ två månader men om den ändå inte kommer fram? På Nelly/posten/qliro har man alla lite attityden att "äsch det kommer fram förr eller senare". Men om det inte gör det då?

Har fått lite bekymmer med posten/postnord. Returnerade en kofta till Nelly pga den var ful, använde den adresslappen man får med i paketet. Lämnade in på Coop som vanligt, tog inte kvittot för det gör jag typ aldrig. Det brukar ändå komma fram även om Nelly är sega på att registrera returer/betala tillbaka pengar.

Över en månad har gått och paketet är spårlöst försvunnet. Ingen vet vad jag ska göra, det är en odd molly kofta a 1800kr så jag vill helst slippa betala den fakturan iom att jag ju returnerat varan. Qliro som sköter nellys fakturering har förlängt tiden på fakturan med typ två månader men om den ändå inte kommer fram? På Nelly/posten/qliro har man alla lite attityden att "äsch det kommer fram förr eller senare". Men om det inte gör det då?
Ja, då får du ju betala fakturan eftersom du inte kan bevisa att du skickat tillbaka den.

jag skulle inte lämna ett paket utan att ta kvitto, alls nånsin. Hur tänkte du? 1800 kr är ju inte lite pengar för en vanlig Svensson.

Jaha postnord i ett nörtskal .Vi beställde delar till jobbet och blev lovade leverans och vi var tvungna att ha delarna den dagen ..Ok posten kom med ett paket vi öppnade glatt och delarna vi skulle ha var borta .Kollade och det stod 2 kollin så jag började söka och det vi skulle ha låg kvar i skåne .Det ena gick iväg i sorteringen och ett blev kvar .Undra om kunden blev arg .Han stod bakom mig och stampade och sa saker som inte är lämpligt att skriva här då han var tvungen att ha delarna direkt då han skulle iväg på en biltävling och delen var till hans servicebuss !

Arg. Argare. Alex.

Begärt utkörning av två paket. Varit hemma hela dagen. Vid 15.30 får jag onda aningar. Kollar postlådan och där ligger posten. Inga paket. Jahapp, som vanligt kör de inte ut dagen efter utan segar. Trodde jag.

Nej då. 16.30 får jag sms att de 16.21 besökt mig men inte kunnat leverera. Eller hur... För det första var de inte här 16.21, de var här innan 15.30. För det andra klippte jag gräs 15 meter från brevlådan kl 16.21. För det tredje har jag varit hemma hela jävla dagen och de har inte försökt leverera något jävla paket.

Jag var satt ut brickan att jag vill ha kontakt med brevbäraren. Vi ska prata lite imorgon jag och hjonet som just nu kör den här lantbrevbärarlinjen. Som vi ska prata....
Antar att du läst detta?
http://www.svd.se/posten-erkanner--har-struntat-i-att-leverera-paket/om/svd-granskar-postnord

Det spännande i det hela är att anställda som fuskar tydligen får "erinran" och kan avskedas.

Edit: äsch, två på den

Jodå.

Den lilla lantbrevbärarjäveln stoppade tillbaka brickan i lådan och kom inte ens upp på gården. Jag funderar nu på att skjuta honom med ärtrör nästa gång jag ser honom....

Jag säger bara soft air gun :devil: :devil:

Efter den där artikeln kommer jag att anmäla vid varenda jäkla avvikelse från det där skitbolaget. De ska banne mig inte komma undan. Blir det så att jag samlar ihop en drös ärenden ringer jag en lokalblaska, de brukar ha nyhetstorka rätt ofta :p

Jag inser att ärtrör, soft air gun och paintball inte är allvarliga idéer men kan säga att jag har faktiskt fått saker kastade både på bil och mig själv av sura kunder. Det är rätt otrevligt i verkligheten.

Jag inser att ärtrör, soft air gun och paintball inte är allvarliga idéer men kan säga att jag har faktiskt fått saker kastade både på bil och mig själv av sura kunder. Det är rätt otrevligt i verkligheten.
Det kan jag absolut förstå och även jag tror att det är mer pysa ånga än verkliga idéer vi spånar om. Däremot är jag rätt sur då posten slarvat bort min bilförsäkring och även påminnelsen, däremot brevet från Trafikförsäkringsföreningen kom fram som det skulle med en faktura på en månads obetalt bilförsäkring. :rage: :banghead:

Naturligtvis inte men att avreagera sig lite på nätet med glimten i ögat när det bevisligen sköts extremt dåligt ser jag inget fel med.

Jag har använt luftvapen sedan jag var liten och att skjuta på någon oavsett vapen finns inte i min värld, det första jag fick lära mig innan jag fick skjuta var vapendisciplin.

Någonstans måste du ju medge att företaget du jobbar för missköter sitt uppdrag och att det börjar bli en samhällsfara. Att du sköter ditt jobb är ju bra (och det tror jag säkert att du gör) men personligen skulle jag inte försvara ett företag som sköter sig så här illa. Jag har jobbat på ICA och sett eländet inifrån (jadå, jag har sett kollegor packa om köttfärs, på order av chefen :yuck: osv) och det skulle aldrig falla mig in att försvara företaget, även om jag och de flesta av mina kollegor skötte våra jobb bra.

@Mia_R och @athena_arabians

Som sagt, jag förstår att det inte är allvarligt menat här i tråden men kände ändå att jag ville kommentera. För som sagt, saker händer ändå.

Jag försvarar absolut inte företaget i stort, massor är skitdåligt rent ut sagt, men ganska ofta får vi brevbärare ta mycket mer skit än vad vi gjort oss förtjänt av och det är mer den sidan av myntet jag förmedlar i tråden :) Sköts det dåligt, oavsett om det är systemet eller enskild person så ska det givetvis kritiseras! Tro mig, vi lämnar rapporter internt också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka