Man vad tusan! Nu fick jag ett sms om att de varit här igen och försökt leverera ett paket som de inte kunde leverera. Paketet är ett sånt man levererar utan underskrift. Jag bor i hus så bara att ställa på trappen. Men jag har varit hemma hela dagen idag igen. Vad håller dom på med för lureri?!?
Det händer tyvärr alltför ofta idag på grund av nya produktkoder som många brevbärare inte känner till (innan har de sorterats av någon med koll så allt har vart förberett).
*KL
Däremot hamnade en av mina kollegor idag. Hen hade ett paket som skulle ställas av utan kvittens (hen var fullt medveten om detta). Runt kundens hus finns ett staket. Innanför staketet stod fyra morrande rottweilers. Hen är visserligen ganska rädd för hundar, men något sådant hade kunnat avskräcka de flesta.
"Min" bästa hundmatsköpare har visserligen ett helt gäng arga svarta små skägg som skriker på en, men hon har alltid säckekärra redo utanför grinden så det bara är att putta av paketet på den så hämtar hon det själv utanför grinden